شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسعود عالی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عالی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌هایی که تمامی انبیاء و علمای بزرگ به آن مفتخر بودند، مردمی بودن است عنوان کرد: آیت الله علوی گرگانی نیز به تاسی از معصومین و بزرگان هیچ گاه حجاب و حائلی با مردم نداشتند و این از فضیلت‌های برجسته و قابل تحسین ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی، جمعه شب، در مراسم گرامیداشت ارتحال مرجع تقلید شیعیان؛ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی که با حضور زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین ابعاد مختلف شخصیت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پرداخت و تصریح کرد: این عالم بزرگوار سال‌ها در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل، تدریس و تربیت طلاب بود و علاوه براین، همواره تبلیغ دین را وظیفه اصلی خود می‌دانست.

وی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌هایی که تمامی انبیاء و علمای بزرگ به آن مفتخر بودند، مردمی بودن است عنوان کرد: آیت الله علوی گرگانی نیز به تاسی از معصومین و بزرگان هیچ گاه حجاب و حائلی با مردم نداشتند و این از فضیلت‌های برجسته و قابل تحسین ایشان بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی ادامه داد: این مرجع تقلید در پیشبرد انقلاب اسلامی در گرگان نقش بسیار تاثیرگذاری داشت و در تمام راهپیمائی‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند حضور فعال داشت.

این کارشناس دینی تصریح کرد: ایشان با تلاش و مجاهدت علمی کم‌نظیر خود در فراگیری علوم دینی، بیش از ۳۰ سال از عمر شریف‌شان را به تدریس درس خارج مشغول بودند.

وی همچنین با اشاره به تألیف بیش از ۶۰ عنوان کتاب از مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی، شرح وصایای رسول گرامی اسلام(ص) را از مهمترین آثار به یادگار مانده از ایشان ذکر کرد و گفت: این عالم مجاهد، شخصیتی مردم‌دار، ساده زیست، گشاده‌رو و متواضع بود و بسیار دلسوزانه به هدایت مردم به ویژه جوانان می‌پرداخت.

صبر و استقامت ریشه اصلی پیروزی مادی و معنوی است

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی در بخش دیگری از سخنانش صبر و استقامت در برابر مشکلات و حوادث را ریشه اصلی هر گونه پیروزی مادی و معنوی عنوان کرد و گفت: شیطان برای فریب انسان، پیچیده‌ترین ترفندها را در آخر الزمان بکار می‌بندد که یکی ازنقشه‌های شیطان برای اینکه جامعه را به سمت لغزش و تباهی سوق دهد، افزایش فساد مالی و جنسی در جامعه است.

وی افزود: برای رسیدن به ظهور امام زمان(عج) باید صبر اجتماعی پیشه کنیم، به این معنی که جامعه شیعه باید با تمام قوا در برابر جنگ‌های نظامی، فرهنگی اقتصادی و... ایستادگی و استقامت کند زیرا این مهم یک وظیفه جمعی است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نقشه‌های شیطان در جامعه مسلمین این است که پیوندهای مومنین را ضعیف کند تا جامعه رو به فروپاشی برود؛ شیطان در پی تنها کردن انسان‌هاست که متاسفانه در این روزها شاهد آن هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی تصریح کرد: اگر در جامعه شیعه از منیت‌ها و فردگرایی دوری کنیم و جمع را در نظر بگیریم، مصالح جامعه مومنین و امام مومنین را ببینیم و پیوندها را بیشتر و بیشتر کنیم، آنگاه به دستورات قرآن و اولیای الهی عمل کرده‌ایم.

قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای دلنشین قاریان بین‌المللی جواد کاشفی و جلیل اشرفی، قرائت زیارت امین الله با نوای محمدرضا غلامرضازاده، مداحی علی ملائکه و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha