یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1015436
۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
آیت الله رودباری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، ارتحال آیت الله رودباری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی، ارتحال آیت الله سیدمجتبی رودباری(ره) را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانگداز استوانه علمی دینی و معنوی استان گیلان عالِم وارسته، خدمتگزار و مخلص، آیت الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

آن عالم ربانی که از دلدادگان، جویندگان و سالکان معرفت و اخلاق بود، از محضر بزرگان علم، فقاهت و سیاست چون حضرات آیات عظام امام خمینی، خویی، بروجردی، حکیم، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی رحمت الله علیهم واساتید برجسته دیگر، شاگردی نمود و خود مدرسی برجسته گردید و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.

آن مجتهد گیلانی در تمام دوران انقلاب، همواره حامی و خدمتگزار اسلام، انقلاب و یار امام و رهبری بود.

وی امام را صاحب نفس زکیه واسوه کامل مبارزه می‌دانست.

مرجع و غمخوار مردم مؤمن، پناهگاه در ماندگان، و معتمد دینی مردم ولایتمدار گیلان که قریب به ۱۰۰سال با اعتقاد به مراسم و روضه‌های بیت ایشان عنایت داشتند.

اهتمام ایشان به نماز بر شهداء و حضور در مجالس آنان از نکات اعتقادی و رویه متداول بود که در حد توان و مقدورات ترک نمی‌شد.

سوز و اشکش در مجالس اهل بیت علیهم السلام نشان از ارادت ویژه و خالص وی در ولایت داشت که محبوبِ قلوب علاقمندان شده بود.

آن عالم جلیل القدر با زبان رفتارش، اخلاق اهلبیت علیهم السلام را جلوه‌گری نموده و طلاب و فضلا می‌تواند ادب مثال زدنی اش را الگوی خود قرار دهند.

او برای احیاء حوزه‌های دینی استان دغدغه‌مند و برای اصلاحش از هیچ کوششی مضایقه نکرد.

این ذخائر ماندگار و ارزشمند، کافیست تا جایگاه وی در جوار اجداد طاهرینش منظور گردد. ان شاءالله

اینجانب ثلمه وارده را بر پیکر معنوی استان جبران ناپذیر دانسته و آن را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم(ارواحنا له الفداء) و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظّم تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف، شاگردان، علاقمندان، اخوان محترم و فرزندان عزیز بویژه خلف صالح ایشان حجت الاسلام سید صالح رودباری و خاندان معظم شان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات، رضوان الهی و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌نمایم.

رضا رمضانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha