سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علیمه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیپور با صدور پیامی، ارتحال آیت الله رودباری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه گیلان، با صدور پیامی، ارتحال آیت الله سید مجتبی موسوی رودباری(ره) را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

إنّما یخشی الله من عباده العلماء

خبر ارتحال ملکوتی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت‌(علیهم السلام) حضرت آیت اللّه آقای حاج سید مجتبی موسوی رودباری رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

تاریخ پر افتخار شیعه همواره شاهد عالمان عاملی بوده که وجود آنان برای پویندگان راه سعادت و معنویت هادی و راهنماست.

فقیه پارسا حضرت آیت الله رودباری قدس الله نفس الزکیه که به تأسی از اساتید خویش همچون حضرت آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام راحل، عمر شریف خود را در راه تعلیم و تعلم و خدمت به مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام سپری نمود، نه تنها در معنویت و اخلاق بلکه در ساده زیستی و خدمت به مردم شخصیتی کم نظیر بود که محل رجوع آحاد مردم بود.

سلوک مردمی و انقلابی، حمایت و پشتیبانی صریح از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و همچنین زهد و ساده‌زیستی، از وجوه برجسته شخصیت آن عالم فرزانه و جلیل القدر است.

آن عالم بزرگوار سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری نمود.

آیت‌الله رودباری منشأ خدمات خیریه و عام المنفعه در شهر رشت بوده؛ بی شک افول این ستاره فقاهت از آسمان پر ستاره حوزه مبارکه، ثلمه‌ای است که چیزی آن را جبران نمی کند.

این ضایعه مؤلمه را به جامعۀ روحانیت و حوزۀ علمیه و خصوصاً مردم شریف گیلان و شاگردان و ارادتمندان آن عالم جلیل القدر، بالاخص به بیت شریف و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید سعید؛ رضوان و جنت الهی و برای عموم مصیبت دیدگان به ویژه بازماندگان گرامی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

حوزه علمیه استان گیلان این ضایعه مؤلمه و مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم و آحاد ارادتمندان و شاگردان داغدار ایشان خصوصاً مردم شریف گیلان و فرزند عالمشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید سعید رضوان و جنت الهی، و برای عموم مصیبت دیدگان به ویژه بازماندگان گرامی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌ نماید .

عاش سعیدا و مات سعیدا

مدیریت حوزه علمیه استان گیلان

1401/1/2

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha