جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله رودباری

آیت الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته استان گیلان و اساتید اخلاق حوزه در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته استان گیلان و اساتید اخلاق حوزه، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی و تربیت طلاب، در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله رودباری متولد ۱۳۱۲ در نجف اشرف بود که از سال ۱۳۱۹ همراه با پدر خود به رشت عزیمت کرد.

وی، مسئول مدرسه علمیه جامع رشت و نائب رئیس شورای حوزه علمیه گیلان بود.

زندگی نامه

آیت الله سید مجتبی رودباری فرزند مرحوم آیت الله سید حسین رودباری، سال ۱۳۱۲ شمسی در نجف اشرف متولد شد و تا سال ۱۳۱۹ شمسی در جوار مرقد حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اقامت داشت و در همین سال به همراه والد بزرگوار خویش به ایران عزیمت و وارد شهر رشت شد.

او پس از گذراندن دوره ابتدایی در رشت، مهرماه ۱۳۲۶ شمسی به امر والد بزرگوار خود توفیق ورود به طلبگی را پیدا کرد و به همین منظور نزد آیت الله ضیابری کتاب جامع المقدمات را فرا گرفت.

آیت الله رودباری در حالیکه سه سال در حوزه علمیه رشت به فراگیری علم و دانش اشتغال داشت، سال ۱۳۲۹ شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت کرد و ۱۴ سال در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به فراگیری دروس مشغول شد.

وی سال ۱۳۴۳ به امر پدر گرامیشان حوزه علمیه قم را به قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف ترک و مدت ۱۵ سال در جوار مرقد حضرت علی(علیه السلام) به فراگیری فقه و اصول پرداخت.

در زمان تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف توفیق تشرف به مدت ۲۳ سال در درس حضرت امام (ره) را داشت. از دیگر اساتید او می‌توان به بزرگانی چون مرحوم حاج سید محمود ضیابری، حاج شیخ محمدعلی امنیان، آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی، آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله حکیم را نام برد.

آیت الله رودباری بعد از انقلاب هیچ مسئولیت دولتی و سیاسی را نپذیرفت و به ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت طلاب همت گماشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نجفی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    6 0
    رحمت الله علیه. محبوب قلوب مردم بود و همواره دلسوز فقرا ومساکین و گرفتاران.