شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

 حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: قطع صله رحم جزو گناهان کبیره به شمار می‌رود و پیامدهایی همچون مجازات دنیوی، بی‌اثر بودن کارها و فعالیت‌ها، بی‌بهره شدن از کمک ملائکه و محروم شدن از رحمت الهی را در پی دارد.

حجت الاسلام رضا کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین اظهار داشت: صله رحم تنها به دید و بازدید خلاصه نمی‌شود، بلکه گاهی اوقات کمک در عرصه‌های مختلف به یکی از خویشاوندان نیز مصداق صله رحم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: خیلی از مواقع هم، می‌توانیم با پرهیز از تهمت، غیبت و زخم زبان به اقوام، دوستان و آشنایان صله رحم را به جا بیاوریم.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین تصریح کرد: در دین اسلام آداب مختلفی برای رفت‌وآمد و دید و بازدید آمده، مثلاً اگر شما از لحاظ مالی وضعیت بهتری نسبت به میزبان دارید، خوب است که در زمان حضور در منزل او، ‌هدیه‌ای مناسب برایش ببرید، البته این هدیه نباید به گونه‌ای باشد که فرد با دیدن آن تحقیر شود.

وی عنوان کرد: احترام به افرادی که از لحاظ مالی در شرایط ضعیفی قرار دارند، از دیگر آدابی است که اسلام به آن تأکید فراوان کرده است، چرا که فلسفه صله رحم چیزی جز کمک به خویشاوندان نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: قطع صله رحم جزو گناهان کبیره به شمار می‌رود و پیامدهایی همچون مجازات دنیوی، بی‌اثر بودن کارها و فعالیت‌ها، بی‌بهره شدن از کمک ملائکه و محروم شدن از رحمت الهی را در پی دارد.

حجت الاسلام کاظم لو عنوان کرد: سلام کردن، روبوسی و در آغوش گرفتن از دیگر آداب صله رحم به شمار می‌رود، اما لازم است در این روزهای کرونایی صله رحم را همسو با شیوه نامه‌های بهداشتی پیش ببریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha