یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صله رحم

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه صله رحم نباید باعث حرمت شکنی شود، گفت: به هر نحو لازم است که صله رحم با حفظ حرمت‌ها همراه باشد، موضوعی که در ایام تعطیلات نوروزی باید مورد توجه تمامی خانواده‌ها باشد.

حجت الاسلام علی عباسی استاد حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، با اشاره به اینکه صله رحم به معنای برقراری ارتباط و رسیدگی به امور خویشاوندان و نزدیکان است، اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند که ظلم، قطع رحم و قسم دروغ بستن به خداوند، از گناهانی است که عقوبت و عذاب آن در همین دنیا جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه صله رحم به معنی ارتباط همراه با لطف و احسان به خویشان است، گفت: صله رحم یک وظیفه شرعی برای همه افراد است که آثار و فواید بسیاری از جمله طول عمر، خوش خلقی و افزایش روزی برای آن ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: صله رحم نسبت به تمام خویشان اعم از افراد با تقوا و بی تقوا و مسلمان و کافر، لازم است تا انجام شود و در این رابطه نیز روایتی از حضرت علی(ع) نقل شده که ایشان فرمودند: "با خویشاوندانتان پیوند و رفت‌وآمد داشته باشید، هر چند آنان با شما قطع‌ رابطه ‌کرده‌ باشند."

وی افزود: این کار نیک و ساده، آن‌قدر سازنده و مفید و آنچنان مورد رضایت پروردگار است که گاهی تقدیر الهی به خاطر آن عوض می‌شود و خداوند به پاداش این عمل نیکو، بر عمر کسی می‌افزاید، البته در مقابل، قطع‌ رابطه‌ها و بریدن از خویشاوندان، به اندازه‌ای شوم و نفرت‌بار و در نظر خداوند، ناپسند است که عمر انسان را می‌کاهد.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: حتی اگر ارتباط و رفت‌وآمد به منزل بعضی از آشنایان، باعث ناراحتی آنها شود و به ما اهانت کنند نیز، باز هم وظیفه صله رحم از انسان ساقط نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه صله رحم نباید باعث حرمت شکنی شود، گفت: به هر نحو لازم است که صله رحم با حفظ حرمت‌ها همراه باشد، موضوعی که در ایام تعطیلات نوروزی باید مورد توجه تمامی خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha