شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد لقمانی

حوزه/ کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عمل به حتی یک روایت می تواند زندگی انسان را عوض کند، گفت: پیامبر(ص) در توصیه ای کلیدی فرمودند که زیاد حرف نزنید زیرا گناهان زیادی از زبان صادر می شود و بسیاری از مشکلات انسان به خاطر زیاد حرف زدن و حرف زیادی زدن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمد لقمانی در محفل معارفی شب اول سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در حرم مطهر بانوی کرامت که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با بیان اینکه واژه عید به معنای برگشت است، گفت: ما سه نوع سال داریم؛ سال سفید، سال سبز و سال سرخ؛ سال سبز نوروز است و سال سپید ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر است که نورانیت و معنویت دارد و سال سرخ هم ابتدای ماه محرم است.

وی با بیان اینکه سال سبز وقتی است که زمین به دور خورشید یک دور می گردد و حرکتش را دوباره آغاز میکند، گفت: این سال مال موجودات و اشیاء است ولی انسان ها وقتی سال جدید را آغاز می کنند که تحول حال پیدا کنند و حالشان عوض شود.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عمل به حتی یک روایت می تواند زندگی انسان را عوض کند، گفت: پیامبر(ص) در توصیه ای کلیدی فرمودند که زیاد حرف نزنید زیرا گناهان زیادی از زبان صادر می شود و بسیاری از مشکلات انسان به خاطر زیاد حرف زدن و حرف زیادی زدن است.

وی ادامه داد: انسان وقتی زبان را کنترل کند دلش آرام می گیرد و پیامبر فرمودند در این حالت آنچه من می بینم شما هم می بینید و آنچه من می شنوم شما هم می شنوید بنابراین انسان با زبان خوش و دل آرام زندگی خود را متحول می کند و اولین نفعش به خود انسان می رسد.

حجت الاسلام لقمانی با اشاره به وظایف انسان در آغاز سال نو، گفت: همانطور که ما خانه تکانی می کنیم و صله رحم انجام می دهیم انسان باید گاهی اوقات خلوتی هم با خود داشته باشد و عیوب خود را یادداشت و این عیوب را از خود برطرف کند.

وی با بیان اینکه هر کسی در زندگی به جای این که جای دیگری را بگیرد باید جای خود را پیدا کند، افزود: ما نیاز به خانه تکانی دل داریم تا بدی های خود را پاک و خوبی ها را جایگزین آن کنیم.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه تا می توانیم باید حضور خود را در فضای مجازی کم کنیم، ابراز کرد: اگر می خواهیم حضرت معصومه سلام الله علیها و ائمه ما را حفظ کنند و با خدا ارتباط برقرار کنیم باید از خود مراقبت کنیم و هر چیزی را در فضای مجازی نبینیم و گوش ندهیم تا زندگی ما نورانی شود.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید تصمیمات جدید بگیریم، افزود: باید تصمیم بگیریم که علوی و حسینی زندگی کنیم و بعد از تصمیم به توصیه های آنها عمل کنیم تا زندگی مان نورانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha