پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فغانی

حوزه / معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین گفت: درک ضرورت و اهمیت حضور در فضای مجازی، برای مدیران مدارس علمیه، طلاب و اساتید، به عنوان مبلغان دین و کسانی که نسبت به هدایت دینی و اعتقادی مردم و نسل جوان رسالت مهمی بر دوش دارند، بسیار ضروری است.

حجت الاسلام عباس فغانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین اظهار داشت: لازم است تا طلاب ضمن آشنایی با محیط‌ فضای مجازی، آسیب‌ها و تهدیدات این فضاها را به خوبی بشناسند و به طراحی راهکارهای مناسب برای حضور در این عرصه بپردازند.

حجت الاسلام فغانی با تاکید بر اینکه فضای مجازی هم دارای فرصت و هم دارای تهدید است، خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی که رسانه‌های جمعی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی، اثرگذاری بسیار چشمگیری بر مخاطبان انبوه جهانی خود دارند، نمی‌توان نسبت به این مهم کم‌توجه یا بی‌توجه باشیم، بنابراین حوزه‌های علمیه اعم از حوزه‌های برادران و خواهران نسبت به فعالیت در این عرصه نیازمند برنامه ریزی دقیق هستند.

معاون تبلیغ وامور فرهنگی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و لذا درک ضرورت و اهمیت این بحث، برای مدیران مدارس علمیه، طلاب و اساتید، به عنوان مبلغان دین و کسانی که نسبت به هدایت دینی و اعتقادی مردم و نسل جوان رسالت مهمی بر دوش دارند، ضروری است.

وی با بیان اینکه طلاب نمی‌توانند نسبت به این موضوع غفلت داشته باشند، گفت: یکی از بسترهای بسیار مهم و تأثیرگذار تبلیغ دینی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و به خاطر داشته باشیم که دشمن برای مقابله با دین و اعتقادات و باورهای ما از همین ظرفیت وارد شده و به جامعه ضربه می‌زند.

معاون تبلیغ وامور فرهنگی حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه بیشترین ارتباطات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مطرح کرد: طلاب با برنامه‌ریزی و توجه به اهمیت فضای مجازی، لازم است تا به صورت کاربردی در این فضا وارد شوند و به تبلیغ دینی بپردازند.

وی اظهار کرد: در حوزه تبلیغ، نباید اینطور تصور کرد که فقط روحانیون و طلاب باید تبلیغ کنند، زیرا این رسالت برای همه گروه‌ها و اقشار جامعه تعریف شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    2 0
    امام خمینی(س) در سایه تقوای الهی با طاغوت جنگید؛ بدعت گذاری نکنیم که حاصلش جز تباهی و همنشینی با طاغوت نیست؛ آیا همه طلبه ها ظرفیت کار در فضای مجازی را دارند؟ غوره نشده مویز شده، بنابراین بهتر است "کار گروه دنیای مجازی" متشکل از اعضای فقهی و حقوقی، در عرصه مجازی فعالیت نمایند.