پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی ری شهری در گلستان شهدای اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) نامه ای آیت الله ری شهری به عنوان وزیر اطلاعات مرحوم آیت الله ری شهری نوشته و بر برخورد قاطع با جریان انحرافی سید مهدی هاشمی تاکید کردند، گفت: آیت الله ری شهری با اخلاص و ولایتمداری وارد این پرونده شد و فتنه بزرگی را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی ری شهری در گلستان شهدای اصفهان با اشاره به آیه ۳۲ سوره احزاب، گفت: خوبان عالم انسان های خالص عالم و با بصیرت منتخب حضرت حق هستند و رسالت بزرگ الهی برای کسانی است که خود را برای خدا قرار دادند و با علم و آگاهی در این مسیر حرکت می‌کنند
وی با بیان اینکه کسانی که از خدا می‌ترسند از هیچ قدرتی جز خدا نمی هراسند و برای رضای حق گام بر می‌دارند، تصریح کرد: اگر اسلام امروز به دست ما رسیده بر اساس همین مسئولیت سنگین و رسالت بزرگ است.
استاد حوزه، رسالت عالمان بزرگان و دانشمندان و دین شناسان را ابلاغ برنامه های الهی به مردم دانست و ابراز کرد: شیوه های این ابلاغ مختلف است که گاهی با زبان گاهی با قلم گاهی با جان و گاهی با پرورش انسان ها است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام این مأموریت و رسالت به عهده انبیا و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: ماموریت حاملان معارف دینی آ« است که این رسالت را با قدرت انجام دهد، هرچند انجام رسالت برای گسترش اسلام ناب با موانعی روبرو است که ریشه همه این موانع حکومت های طاغوتی و طرفداران باطل است.
وی با اشاره به اینکه عالمی مثل حضرت امام(ره) در مقابل باطل با همه قدرت ایستاد و به جز از خدا از هیچ ابرقدرتی نترسید و ماموریت الهی را انجام داد، یادآور شد: امروز این مسئولیت بر عهده امام خامنه ای و مراجع و علمای حوزه ها و دانشگاه ها است.
نماینده ادوار مجلس، ارتباط بین ایمان و علم را خشیت الهی عنوان کرد و افزود: ترس از مسئولیت توأم با ترس از عظمت پروردگار عالم باعث می‌شود انسان به رسالت الهی خود عمل کند و در برابر هیچ قدرتی جز خداوند ترسی نداشته باشد
وی با بیان اینکه در بین بندگان خدا، علما و دانشمندان پیرامون انجام مسئولیت در مقابل عظمت الهی هراس دارند، تاکید کرد: ترس علما، ترس از عدم انجام وظیفه است، براین اساس عالم با عمل عالمی که از همه مسائل اسلامی آگاه و خود بدان عمل می‌کند که منشا این علم و عمل ترس از خشیت الهی است.
استاد حوزه افزود: جایی که عالم به علمش عمل نمی‌کند، خشیتی ندارد و این انسان در دام شیطان است.
حجت الاسلام و المسلمین سالک با اشاره به اینکه در تاریخ آدم هایی که به علم خود عمل نمی‌کردند، زیاد هستند، تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی شاهد لاشه های سیاسی هستیم که خود را عالم می‌دانند و سه قرن اول تاریخ را مورد تحریم قرار می‌دهند و حضور حضرت مهدی(عج) را در دامن سازمان سیای آمریکا زیر سؤال می‌برند.
وی ادامه داد: جامعه اسلامی ما در نوک پیکان حملات و هجمه های این افراد قرار دارد؛ آنها دائما علیه رهبر معظم انقلاب و علمایی همچون آیت الله ری شهری قلم می‌زنند، از این رو آنها که در داخل کشور سخنان لاشه های سیاسی را تکرار می‌کنند، حلقومشان شیطانی است.
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه سیاست رهبر معظم انقلاب این است که باید با شجاعت، تحریم ها یک جا برطرف شود، خاطرنشان کرد: این اقتدار، اقتدار عالمی خدا شناس و دین شناس است.
حجت الاسلام والمسلمین سالک یادآور شد: شیخ فضل الله نوری از خدا ترسید ولی از بالای دار رفتن نهراسید.
وی در ادامه با اشاره به خصوصیات مرحوم آیت الله ری شهری، ابراز کرد: آیت الله ری شهری در مبارزات علیه طاغوت به زندان افتاد. رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند اولین بار آن مرحوم را در زندان رژیم طاغوت دیدم.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به خذدمات آیت الله ری شهری در قوه قضائیه، اظهار کرد: او اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی است و در این مسیر خدماتی را ارائه کرد، همچنین نماینده ولی فقیه و سرپرستی حجاج ایرانی را عهده دار شد و در ادامه علاوه بر تاسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را بر عهده گرفت و دانشنامه های مختلفی را تالیف کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) نامه ای آیت الله ری شهری به عنوان وزیر اطلاعات مرحوم آیت الله ری شهری نوشته و بر برخورد قاطع با جریان انحرافی سید مهدی هاشمی تاکید کردند، گفت: آیت الله ری شهری با اخلاص و ولایتمداری وارد این پرونده شد و فتنه بزرگی را از بین برد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha