جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان خط مقدم اقشار هدایت کننده جامعه به حساب می‌آیند و حضور آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی استاد حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین اظهار داشت: روحانیت به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین اقشار هدایت کننده مردم در مسائل اعتقادی و مذهبی لازم است که نقش آفرینی خود در فضای مجازی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی محیطی است که در آن شنونده و بینندگان بسیاری وجود دارد و اگر بتوانیم این شبکه‌ها را به درستی مدیریت کنیم، بیشترین برد و تاثیرگذاری را برای معرفی مبانی دینی و آرمان‌های اسلام ناب محمدی خواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: متاسفانه افراد دین‌دار و دغدغه‌مند جامعه کمتر خود را برای ورود به فضای مجازی مهیا کرده‌اند و همین موضوع سبب شده تا بخش عمده‌ای از این محیط در اختیار افراد سودجو و فرصت طلبی که دغدغه دین ندارند، باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی محیطی نوشتاری و سهل الوصول است و این ویژگی‌ها باعث شده تا افراد بسیاری به آن دسترسی داشته باشند و مراجعه کنندگان آن نیز روز به روز بیشتر شود، بنابراین اگر فضای مجازی به درستی تغذیه شده و از آن بهره برداری‌ مناسب صورت گیرد، معتقد هستم که شاهد دستاوردهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: هر کسی لازم است با ورود در این فضا، تلاش کند تا از فضای مجازی بهترین بهره برداری به نفع دین، ملت، انقلاب و نظام را داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم ورود طلاب حوزه‌های علمیه در این عرصه، خاطر نشان کرد: طلاب تا به حال آن طور که باید نسبت به ورود در فضای مجازی توجه نداشتند و لذا ضروری است تا ضمن آموزش و فراگیری کار با شبکه‌های مجازی، از این پتانسیل جهت نشر دین به نحو احسن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان خط مقدم اقشار هدایت کننده جامعه به حساب می‌آیند و حضور آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که امروز در جامعه فراگیر شده، یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha