دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
7.jpg

حوزه/ عضو مدرسه راهبری علم و عمل تهران گفت: یکی از وظایف طلاب و نخبگان جامعه این است که با جهاد تبیین خدمات و توانمندی‌های انقلاب و نظام اسلامی را بیان کنیم، چرا که معتقدم معرفی جمهوری اسلامی به جوانان از مصادیق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نشست «خوانش امروزین‌ از منشور جمهور»، به همت مدرسه راهبری علم و عمل و با حضور طلاب تهرانی شامگاه پنجشنبه در محل مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) شرق، برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام امیر قرقچی عضو مدرسه راهبری علم و عمل، با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: عنصر مردم و جمهور یکی از پایه‌های اساسی در جمهوری اسلامی است، به عبارت دیگر هر کجا که مردم میدان دار بودند، توفیقات نظام اسلامی بیشتر بوده و این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

وی افزود: هر کجا مردم به حاشیه برده شدند، در کارها با پس رفت و ضعف مواجه شدیم.

این کارشناس دینی با اشاره به نقش مردم در انقلاب اسلامی و یوم الله ۱۲ فروردین، گفت: یکی از وظایف طلاب و نخبگان جامعه این است که با جهاد تبیین بتوانیم اهداف، خدمات و توانمندی‌های انقلاب و نظام اسلامی را بیان کنیم و به تعبیری غبارروبی از حقایق و اصول انقلاب اسلامی که مورد غفلت واقع شدند، داشته باشیم چرا که معتقدم معرفی جمهوری اسلامی به جوانان از مصادیق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام قرقچی با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین مهجور واقع شده است، خاطرنشان کرد: به سبب تعطیلات این ایام و برخی غفلت‌ها، آن طور که باید به موضوع پرداخته نشده و در حد تبریک اکتفا می‌شود، در حالی که در این روز لازم است نسبت به تبیین پیام امام خمینی(ره) که می‌فرمایند: "صبحگاه روز ۱۲ فروردین روز نخستین حکومت الله و امامت امت است"، پرداخته شود و اهمیت این روز به جوانان و نسل امروز بیان شود.

بنا بر این گزارش، در این نشست جمعی از طلاب تهرانی ضمن قرائت پیام امام خمینی(ره) به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین، در خصوص چالش‌های امروز جمهوری اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha