چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران تبلیغ در ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: از جمله محورهایی که در ایام پایانی ماه شعبان لازم است برای مردم تبیین شود، اهمیت ضیافت‌الله و علت نام‌گذاری ماه مبارک رمضان به این اسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلاموالمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه پنج‌شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: از جمله محورهایی که در این ایام لازم است برای مردم تبیین شود، ضیافت‌الله و علت نام‌گذاری ماه مبارک رمضان به این اسم است.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف دشمن، کم جلوه دادن اهمیت ماه مبارک رمضان و تضعیف میهمانی خداوند است، گفت: این نکته بسیار مهم است بدانیم، پروردگاری که با آن همه عظمت عالم را خلق کرده، انسان را به ضیافت دعوت می‌کند و همان طور که هر اندازه صاحب خانه دارای قدرت باشد، میهمان نیز به همان اندازه از وی انتظار دارد، بنابراین پروردگاری که عالم هستی در اختیار اوست میهمانی‌اش هم بسیار با ارزش خواهد بود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه آنگونه که شایسته الهی است خوب است که از خداوند درخواست کنیم، مطرح کرد: در روایات به این مسئله تاکید شده است که تمام خیرات دنیا و آخرت را از خداوند بخواهیم.

وی افزود: همان طور که در دعای عید فطر می‌خوانیم "خدایا ما را در هر خیری که اهل بیت را وارد کرده‌ای، وارد کن" بنابراین در این ماه لازم است که این اصل در جامعه تبیین شود و همه مردم خیرات را از خداوند بخواهند.

وی از مهم ترین موضوعاتی که لازم است در منابر تشریح شود، به تشریح اهمیت رمضان اشاره کرد و گفت: ارزش عالم دین و طلبگی زمانی مشخص می شود که بدانیم کار علما ارزشمندترین کار است، چرا که مردم را با خدا پیوند می‌دهند و دست بشر را در دست خداوند می‌گذارند، بنابراین ضروری است تا تلاش کنیم که از علمای دین محسوب شویم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم مسئله تبیین را به مردم عرضه کنیم، لازمه‌اش ورود با انگیزه و قدرت بیشتر به این عرصه است، مطرح کرد: اولین مرحله نجات دادن دیگران این است که نخست خودمان را هدایت و نجات دهیم و سپس به هدایت دیگران اقدام کنیم.

وی تصریج کرد: خداوند در قرآن به این مسئله تاکید دارد که در ماه رمضان لازم است به تقویت بنیه‌های معنوی و ایمانی خودمان اهتمام داشته باشیم و قبل از دیگران به گفته‌های خودمان عمل کنیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha