دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1.jpg

حوزه/ مدیر مدرسه راهبری علم و عمل با بیان اینکه برگزاری رفراندوم ۱۲ فروردین کار نمایشی و برای بستن دهان منتقدین نبود، گفت: امام خمینی(ره) عمیقا به نظر و رای مردم اعتقاد داشت و ایران اولین کشوری بود که با انتخابات حکومت اسلامی را تاسیس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، «نشست خوانش امروزین‌ از منشور جمهور»، به همت مدرسه راهبری علم و عمل و با حضور طلاب تهرانی شامگاه پنجشنبه در محل مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) شرق، برگزار شد.

در این نشست،حجت الاسلام پیام طبیبی، مدیر مدرسه راهبری علم و عمل تهران، با بیان این پرسش که سالار بودن مردم در اندیشه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به چه معنا است؟، اظهار داشت: به جرأت می توان گفت انتخاب مردم همیشه درست بوده و مبنای مردم سالاری دینی در بیانات مقام معظم رهبری و اندیشه امام خمینی(ره) بیانگر همین مسئله است.

وی با بیان اینکه امامت امت تعبیری است که امام خمینی در پیام روز ۱۲ فروردین خطاب به مردم فرمودند، افزود: با وجود این تعبیر ما هنوز نتوانسته ایم ادبیات مناسب این موضوع را متناسب با جامعه و فضای انقلاب اسلامی تولید کنیم، در حالی که معتقدم روز جمهوری اسلامی با آرای همین مردم در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شروع شد و مردم در یک رفراندوم و با آزادی کامل در انتخابات شرکت کردند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

مدیر مدرسه راهبری علم و عمل با بیان اینکه برگزاری رفراندوم ۱۲ فروردین کار نمایشی و برای بستن دهان منتقدین نبود، گفت: امام خمینی(ره) عمیقا به نظر و رای مردم اعتقاد داشت، زیرا ایران اولین کشوری بود که با انتخابات حکومت اسلامی را تاسیس کرد.

وی با اشاره به اصل ۵۹ قانون اساسی، افزود: با توجه به این اصل مشخص می شود که در عصر حاضر ما هنوز از اندیشه امام و جمهوری اسلامی فاصله داریم، چرا که وقتی صحبت از رفراندوم یا رجوع به آرای مردم می شود – کاری نداریم توسط کدام رئیس جمهور یا چه افرادی – مدام جامعه ما از طرف نخبگان سیاسی تحت فشار قرار می گیرد و یا برخی روزنامه ها شروع به تخطئه و حمله به این اصل قانون اساسی می کنند و در این گونه موارد است که می توان فهمید که ما هنوز جمهوری اسلامی و اصل ۵۹ قانون اساسی را درک و فهم نکرده ایم.

حجت الاسلام طبیبی با بیان اینکه طلاب در جهت احیا و مطالبه این اصل اقدام کنند، گفت: جمهوری اسلامی با آرای عمومی تاسیس شد و وظیفه ما است که از این مسئله صیانت کنیم.

بنا بر این گزارش، در این نشست جمعی از طلاب تهرانی ضمن قرائت پیام امام خمینی(ره) به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین، در خصوص چالش های امروز جمهوری اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۳۱۳/۴۲

جمهوری اسلامی بارجوع به آرای مردم پایه گذاری شد

جمهوری اسلامی بارجوع به آرای مردم پایه گذاری شد

جمهوری اسلامی بارجوع به آرای مردم پایه گذاری شد

جمهوری اسلامی بارجوع به آرای مردم پایه گذاری شد

جمهوری اسلامی بارجوع به آرای مردم پایه گذاری شد

جمهوری اسلامی بارجوع به آرای مردم پایه گذاری شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha