پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی رحیم‌آبادی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این که ادامه مسیر انقلاب اسلامی نیازمند همراهی و استقامت مردم است، گفت: اجرای شعار سال که نشان از افق و نگاه بلند مقام معظم رهبری دارد باید در عمل دیده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" افزود: این موضوع شعار نیست، بلکه یک شعور و اقدام ولایی برای امت و مسئولان است.

وی تصریح کرد: لازمه تحقق شعار سال تمرکز بر حل مساله است و با استفاده از همه ظرفیت‌ها محقق خواهد شد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: امروز رؤسای سه قوه با اتحاد و همدلی نشان دادند که تعطیلی نمی‌شناسند و با دنبال کردن سیاست‌ها و راهبردهای ولی امر مسلمین جهان و با نگاه به درون و حرکت جهادی مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند.

وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز "جمهوری اسلامی" ادامه داد: فروردین سال ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم، نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و تا به امروز کشور براساس رای مردم اداره شده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: هرچه داریم از درایت امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت هوشمندانه انقلاب اسلامی است؛ مقام معطم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را با هوشمندی ارائه کردند، لذا پیاده‌سازی اهداف بیانیه باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

وی افزود: ادامه مسیر انقلاب اسلامی همچنان نیازمند همراهی و استقامت مردم انقلابی ایران اسلامی است تا شاهد برپایی حکومت جهانی امام عصر (عج) باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان گفت: ما در این ماه مبارک به مهمانی خداوند دعوت می‌شویم و مساله اول در ماه رمضان روزه نیست بلکه در این ماه نزول قرآن کریم را داریم که دستورات زندگی بشر تا ابد در آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر به دستورات قرآن کریم به‌طور دقیق عمل کنیم به سعادت دنیوی و آخروی دست خواهیم یافت.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: جامعه‌ای که به دستورات قرآن کریم عمل می‌کند و نماینده ولی فقیه در آن هدایت امور را به دست دارد، جامعه‌ای اسلامی است که با وجود آن همه امور مسلمین اصلاح می‌شود.

وی اظهار کرد: عمل به دستورات قرآن کریم، حکومت اسلامی تحویل می‌دهد و امام راحل با بصیرت و هوشمندی، انقلاب اسلامی را طراحی کردند که براساس روایات و آیات قرآن کریم همچنین پیش‌بینی‌های بزرگان دین، انقلاب اسلامی زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر (عج) خواهد بود.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به آغاز سال و قرن جدید افزود: پایان قرن گذشته و آغاز قرن جدید تفاوت پرمعنایی دارد و بزرگان دین و در روایات، مژده حکومت جهانی امام عصر (عج) را در این قرن داده‌اند.

وی با بیان اینکه بهترین وسیه برای رسیدن به همه خوبی‌ها و حکومت اسلامی، تقوا است گفت: جریان نفاق جریان خطرناکی است که باید منافق‌شناس و دشمن‌شناس باشیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: جریان منحوس نفاق به دنبال تخریب جریان اسلامی است که باید هوشیار باشیم و نمونه فعالیت منافقین را در فتنه ۸۸ دیدیم.

وی تصریح کرد: نباید امانت و مسئولیت را به نااهلان بسپاریم و جریان منافق باید شناسایی و با نگاه و حرکت متحدانه پاکسازی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha