جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: دولت با حمایت و میدان دادن به تولید کنندگان و بخش خصوصی، زمینه رونق تولید و اشتغال را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یکی از پایه‌های عبودیت انسان را روزه‌گرفتن دانست و اظهار داشت: اسلام بر پنج چیز استوار شده که یکی از آنها روزه است که از پایه‌های پاکی و اخلاص انسان و مایه تقرب به ذات باری تعالی است و اگر کسی بخواهد اخلاص خود را نشان دهد، یکی از راه‌های آن روزه‌داری است.

امام جمعه یاسوج گفت: در دوران همه پیامبران الهی از حضرت موسی(ع) گرفته تا حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) روزه وجود داشته اما به نحو اکمل و کاملتر در زمان پیامبر اسلام(ص) مطرح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: روزه آثار و برکات فراوانی برای زندگی بشر و انسان‌ها دارد، آثار تربیتی آن موجب می‌شود تا انسان بر شهوات خود غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه روزه انسان را از حالت حیوانی خارج می‌کند، گفت: ثواب روزه غیر قابل شمارش است و کسانی که اهل روزه باشند، از درب مخصوصی وارد بهشت خواهند شد و روزه سپری در برابر آتش جهنم برای آنها است.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه روزه آثار بهداشتی فراوانی دارد و خیلی از مریضی‌ها توسط روزه برطرف می‌شود، مطرح کرد: معده خانه دردهای انسان است که با روزه‌داری، دستگاه گوارش استراحت می‌کند و حتی در طب قدیم، آثار معجزه‌آسایی برای روزه بر شمرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اینکه در سال‌های اخیر شعار سال، حول محور تولید و اشتغال و اقتصاد بود، نشان دهنده اهمیت بحث اقتصاد و تولید برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که کشور و استان دارد، بی بدیل است و استانی که آب، خاک، کوه، دشت، معادن نفت و گاز فراوانی دارد لازم است که شاکر این نعمت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه خوبی داشتیم اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت:در استان ظرفیت‌های بالا و فراوانی وجود دارد، اما بهره‌وری در آن کم است، بنابراین ضروری است که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نباید فقط همه کارها را برای دولت بگذاریم، یادآور شد: در زمان‌های گذشته، دولت شاهنشاهی در کنار مردم قرار نداشت و مردم با همین ظرفیت‌ها و بدون کمک دولت کار می‌کردند اما اکنون علاوه بر این نعمت‌ها، دولت جمهوری اسلامی نیز در کنار مردم حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دولت موظف است تا موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کند، یادآور شد: دولت با حمایت و میدان دادن به تولید کنندگان و بخش خصوصی، زمینه رونق تولید و اشتغال را فراهم کند.

وی با تبریک روز جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۸ انتخاب درست خردمندانه و هوشمندانه‌ای داشتند و به دنبال حاکمیت ارزش‌های دینی، که در راس آن رهبری اخلاقی، معنوی و علمی قرار دارد حرکت کردند.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون در دنیا با عزت و قدرت است، خاطر نشان کرد: روزگاری اسرائیل در یک روز چند کشور عربی را شکست می‌داد، اما اکنون با حمایت جمهوری اسلامی، غذه کوچک، اسرائیل را هراسان، عاجز و سرگردان کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha