جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1016678
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
امام جمعه سیریک

حوزه/ امام جمعه شهرستان سیریک گفت: امروز لازم است که به فکر اشتغال آفرینی برای جوانان خود باشیم و جوانان را به سوی کسب علم و دانش سوق دهیم، چرا که اشتغالی که متکی بر دانش بنیان و علم باشد، بسیار موفق‌تر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندر عباس، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: کلام شیوا و نافذ امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه در ارتباط با اقتصاد و وضع زندگی مردم بسیار زیبا است‌ و لازم است که مورد مطالعه قرار گیرد.

حجت الاسلام سالاری یکی از مراتب تقوا را تقوای سیاسی برشمرد و گفت: تقوای سیاسی در دوران ما یعنی همانگونه که در بیماری‌های صعب‌العلاج به یک پزشک فوق تخصص مراجعه‌ می‌کنیم، در بیماری‌های اجتماعی نیز به یک فقیه زمان شناس رجوع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ولی فقیه هر سال را به عنوان خاصی نامگذاری می‌کنند، یادآور شد: امسال رهبر معظم انقلاب نکته‌ای عمیق فرمودند که بسیار جای تامل دارد و نامگذاری امسال با توجه به زمان شناسی رهبر معظم انقلاب، هم برای ما و هم برای مسئولین‌ بسیار جای تفکر دارد.

حجت الاسلام محسن سالاری اذعان کرد: وظیفه ما این است که فرمایش رهبر معظم انقلاب را گفتمان سازی کنیم اما البته همان طور که ایشان فرمودند، گفتمان سازی نباید به بنر بازی‌ها منحصر شود، بلکه نهادینه کردن و فهماندن این نام به عامه مردم معنای اصلی گفتمان سازی است.

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: اقتصاد مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است و اگر رهبر معظم انقلاب چند سالی است بر مسئله تولید تاکید می‌کنند، به خاطر اهمیت زیاد آن است.

وی با بیان اینکه در کلام پیامبر اسلام(ص) نیز بر اهمیت اقتصاد بارها تاکید شده است، یادآور شد: همان طور که گفته شده است، از دری که فقر وارد شود، ایمان خارج می‌شود و لذا امروز لازم است که به فکر اشتغال آفرینی برای جوانان خود باشیم و جوانان را به سوی کسب علم و دانش سوق دهیم، چرا که اشتغالی که متکی بر دانش بنیان و علم باشد، بسیار موفق‌تر است.

حجت الاسلام سالاری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال راه را برایمان روشن کردند، بنابراین امروز لازم است تا کیفیت محصولات تولیدی را افزایش دهیم و کالاهای کشور خود را حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم مردم و هم مسئولان موظف هستند تا به شعار سال عمل کنند، گفت: از فرماندار شهرستان درخواست داریم که با بومی سازی مسئله دانش بنیان، از فعالان و نخبگان خود شهرستان برای رفع محرومیت استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha