دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام سید محمد احمدی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی عصاره و خلاصه اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: ویژگی مهم نظام این است که متحجر نیست اما به اصول خود به شدت پایبند است چرا که حیات جمهوری اسلامی پایبندی به این اصول است و به مرزبندی با دشمنان بسیار حساس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید محمد احمدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: اطاعت و حمایت از ولی‌فقیه به عنوان عمود نظام برای حفظ نظام مقدس ایران اسلامی از ضروریات است و آزادی، استقلال، امنیت و اقتدار ایران در عرصه جهانی به برکت نظام جمهوری اسلامی است که حاصل خون شهدا و اطاعت و حمایت از ولی‌فقیه است از همین رو باید این اطاعت‌پذیری برای تداوم نظام تقویت شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تصریح کرد: حدود ۶ سال است که رهبر معظم انقلاب سالها را با عنوان «تولید» نامگذاری می‌کند و این نشان می‌دهد که تولید در کشور باید در حد اعلا و مطابق با استانداردهای جهانی رشد کند تا زمینه خودکفایی کامل کشور فراهم شود.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، نقشه راه کشور است و عمل به آن از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کند از همین رو باید تا می‌توان در حوزه اقتصادی به ویژه در تامین معیشت مردم اقدام کرد و باید این تلخی با کمک و همراهی هر سه قوای حکومتی به ویژه دولت خدمتگزار از جلوی مردم برداشته شود.

وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند ترکیب اسلامیت و جمهوریت یک ترکیب الهی است و از سوی دیگر امام راحل نیز بر جمهوری اسلامی تاکید بسیاری داشتند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی عصاره و خلاصه اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: ویژگی مهم نظام این است که متحجر نیست اما به اصول خود به شدت پایبند است چرا که حیات جمهوری اسلامی پایبندی به این اصول است و به مرزبندی با دشمنان بسیار حساس است و در مرام جمهوری اسلامی کنار آمدن با دشمن معنا ندارد.

احمدی تصریح کرد: بنا بر اصول جمهوری اسلامی، آنهایی که درصددند با مستکبران و دشمنان نظام کنار بیایند و سازش کنند سرباز دشمن هستند و به نظام آسیب می‌رسانند.

‌وی خاطر نشان کرد: ۱۲ فروردین عید بزرگی است و نخستین روز حکومت اعلی به شمار می‌رود و تجلی امامت و ولایت در عصر غیبت است.

امام جمعه موقت شهرکرد به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین نیز اشاره کرد و گفت: در مدت شیوع کرونا، هم کارد بهداشت و درمان در مقابله با ویروس و هم معلمان با آموزش غیرحضوری، اقدامات قابل تقدیری داشتند و از معلمان تقاضا می‌شود تا با دانش آموزان مدارا کنند.

وی همچنین به خیرات و برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان انسان‌ها درون بهشت قرار می‌گیرند و درب‌های بهشت بر روی بندگان باز است و درب‌های دوزخ بسته می‌شود از همین رو باید از این ظرفیت برای نزدیک شدن و تقرب به پروردگار متعال استفاده کرد و با اعمال نیک و دوری از بدی‌ها رضایت الهی را جلب کنیم.

احمدی خطاب به نمازگزاران تصریح کرد: در مدت باقی مانده از ماه شعبان اگر دیونی بدهکار هستید نسبت به تسویه آن اقدام و نسبت به اعمال خود حسابرسی کرده و کینه‌ها را از دل بیرون کنید.

وی افزود: باید متقی باشیم و از گناهان را دوری کرده و عیوب خود را شناسایی و قبل از حلول ماه رمضان آن را برطرف کنیم.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه روزه کار سختی نیست و به اراده انسان‌ها گره خورده است، اظهار داشت: روزه آنقدر عبادت شیرین و پرنشاطی است و برکات فراوانی برای انسان دارد که تحمل گرسنگی و تشنگی در قبال آن ناچیز است.

احمدی با تاکید بر دوری از روزه‌خواری در جامعه، تصریح کرد: افرادی که به هر دلیل امکان روزه‌داری ندارند باید حرمت این ماه را حفظ کنند و از روزه‌خواری در منظر عموم بپرهیزند و با امر به معروف و نهی از منکر کنیم در اصلاح جامعه بشتابیم و قوه قضاییه با نظارت دقیق با کسانی که نسبت به ماه رمضان حرمت‌شکنی می‌کنند برخورد قانونی داشته باشد.

وی گفت: حسن خلق، صله رحم، اقامه نماز به جماعت، تدبر در قرآن و به جا آوردن آداب سحری و افطار از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha