سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بیانیه یزد

حوزه/ حرمت‌شکنی در پایتخت معنوی و پایگاه دینی شیعیان، حرکتی مشکوک و جنایتی محکوم از منظر مسلمانان و همه آزاداندیشان و وجدان آگاه جامعه بشری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع خطباء اصحاب الصاحب_ قم با صدور بیانیه ای به شهادت رساندن و مجروح نمودن چند تن از روحانیون فعال در عرصۀ تبلیغ و خدمت جهادی در ماه مبارک رمضان و حرمت‌شکنی در پایتخت معنوی و پایگاه دینی شیعیان را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ »

«و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی‌شود. خداوند به زودی آنان را راه می‌نماید و حالشان را نیکو می‌گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می‌دهد».

حادثۀ تلخ و اندوهبار در حرم مقدس حضرت مولانا علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام و به شهادت رساندن و مجروح نمودن چند تن از روحانیون فعال در عرصۀ تبلیغ و خدمت جهادی در ماه مبارک رمضان و حرمت‌شکنی در پایتخت معنوی و پایگاه دینی شیعیان، حرکتی مشکوک و جنایتی محکوم از منظر مسلمانان و همه آزاداندیشان و وجدان آگاه جامعه بشری است.
بی‌تردید این جنایت و هتک حرمت به حرم مطهر و زائران رضوی و روحانیت خدوم بار دیگر دست فتنه گر دشمنان قسم خورده اسلام و امت اسلامی را برملا ساخت. شکستن حرمت حرم ملکوتی امام رضا (ع) و به شهادت رساندن و مجروح ساختن چند روحانی مظلوم با زبان روزه در ماه مبارک رمضان، اقدام شنیعی است که در هیچ مکتب و مذهب و مرام و مسلکی مورد تایید نبوده و نیست.
مجمع خطباء اصحاب الصاحب قم ، ضمن محکومیت شدید جنایت صورت گرفته از مسئولان امنیتی و نهادهای متولی می خواهد که با هوشیاری کامل و البته به سرعت و با قاطعیت با آمران، مسببین و مجریان این قبیل قضایا، برخورد قانونی داشته و نتایج صورت گرفته را به صورت شفاف با ملت شریف ایران به خصوص جامعه حوزویان در میان بگذارد.
همچنین ضروری است که مردم بصیر ایران اسلامی ضمن حفظ هوشیاری، از هرگونه واکنش و اظهارنظرِ اختلاف‌انگیز خودداری کرده و موجبات خنثی‌سازی طراحی تفرقه‌افکنانۀ دشمنان را فراهم آورند.
از این رو شهادت مظلومانۀ روحانی مجاهد حجة الاسلام و المسلمین اصلانی رضوان الله تعالی علیه را به مردم شریف ایران، حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز و خانوادۀ این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفته و برای مجروحین این جنایت رذیلانه، صحت و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسألت دارد.

والسلام علی عبادالله الصالحین
۱۴۰۱/۱/۱۷
مجمع خطباء اصحاب الصاحب_ قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha