شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محرر

حوزه/ حجت الاسلام محرر گفت: دشمن با ترور کردن روحانیون و افراد تاثیرگذار انقلاب اسلامی نشان داد که منطقی در برابر شیعه و اسلام ندارد و منطقشان فقط زور و تکفیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر محرر عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام محمد اصلانی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با بیان این که ترور ناجوانمردانه نشانگر عجز دشمن از مقابله با تفکر ناب اسلام است، اظهار داشت: وقایع اخیر نشان داد که دشمن به شدت خشمگین شده است و سعی دارد با حرکات از پیش طراحی شده ایجاد آشوب کند.

وی اضافه کرد: حرکات های تکفیری بحث تازه ای نیست؛ معاویه به تبعیت از پدر خود ابوسفیان که کمر همت به دشمنی با رسول مکرم اسلام بسته بود، با تفکر ناب اسلام مقابله و مسلمانان زیادی را قتل عام کرد و امروز جریان تکفیری از معاویه تبعیت می کند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: دشمن با ترور روحانیون و افراد تاثیرگذار نشان داد که منطقی در برابر شیعه و اسلام ندارد و منطقشان فقط زور و تکفیر است.

وی با اشاره به ایام تبلیغ ماه رمضان، گفت: ایام تبلیغ است و این امر لوازم خاص خود را دارد؛ ما باید در منابر مردم را به اخلاق اسلامی که مبنای اخلاق الهی است دعوت کنیم و خود نیز بدان متصف شویم.

حجت الاسلام محرر با بیان این که خداوند متعال به انسان عقل و هوش داده و با این ابزار انسان را تکریم کرده است، افزود: مخاطب شناسی یکی از اصول اصلی است.

وی بیان کرد: امام علی (ع) یکی از خصلت های نبی مکرم اسلام را طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ بیان می فرماید و پیامبر اکرم (ص) خود به سراغ مردم می رفتند و ما نیز باید به تبعیت از حضرت به سراغ مردم برویم.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مبلّغ در کنار نرم خویی، باید شجاعت نیز داشته باشد و در مواردی لازم است انسان با نرمی برخورد کند و در برخی موارد نیز با شجاعت تمام مطالب را بیان کند و نباید به خاطر رضایت و یا ناراحتی دیگران از بیان حقائق خودداری کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: نباید از کنار گناه و تخلفات به راحتی عبور کنیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha