پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر | مراسم بزرگداشت شهید اصلانی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن تلاش می‌کند تا ملت‌ها را به جان خود بیندازد و وحدت اسلامی را از بین ببرد و به بیان دیگر از خود ما یار جمع می‌کند تا حرفا دشمنان را بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهادت شهید اصلانی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با تاکید بر اینکه مومن در برابر دشمن، ظاهر و قامتی استوار دارد، اظهار داشت: در طول تاریخ هیچ‌ پیامبری بدون دشمن و مخالف نبوده است و لذا یکی از نشانه‌های مومنان این است که در برابر دشمن مجاهدت دارد.

وی با اشاره به صدها آیه در رابطه با مجاهدت در نبرد با دشمنان، گفت: مسلمان کسی است که در برابر کژی و بدی و موانع رسیدن به حقیقت ایستادگی کند و با تلاش خود موانع را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی افزود: در این فضا و شرایط مهم، رهبر معظم انقلاب نکته حساس و مهم جهاد تبیین که نیاز روز جامعه است را بیان کردند.

وی با بیان اینکه امروز لازم است بدانیم دین چیست، گفت: امروز همه افراد باید بدانند که چه وظیفه‌ای دارند و چگونه برای تحقق عزت در جامعه عمل کنند.

ماه مبارک رمضان، فرصتی برای قرآنی شدن به معنای واقعی کلمه است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ماه مبارک رمضان، یادآور شد: این ماه برای آن نیست که تنها قرآن بخوانم و معنای آن را متوجه نشویم، بلکه ضروری است تا به معنای واقعی کلمه قرآنی شویم، یعنی در کنار خواندن قرآن، فهمیدن و عمل‌ کردن به آن نیز اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تهاجم دشمن، ترکیبی است، مطرح کرد: دشمنان از اول انقلاب، در چند جبهه در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی تصریح کرد: اختلاف بین قومیت‌ها، اختلاف بین مسلمانان، تشکیک در مبانی انقلاب و حکومت از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان بود که با هوشیاری ملت و رهبری‌های امامین انقلاب خنثی شده است.

وی ترویج بی‌بند و باری و فساد اخلاقی را جدیدترین نقشه دشمنان برشمرد و گفت: تمامی اقدامات دشمن، مقدمه‌ای برای خالی کردن ارزش‌های دینی از جامعه و دور کردن مردم از مقدسات است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شکست دشمن در سه عرصه نظامی، سیاسی و اقتصادی، عنوان کرد: با توجه به شکست‌های اخیر، امروز دشمن تنها به یک چیز امید بسته و آن تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه با جهاد تبیین لازم است تا آرمان و اهداف خود را مشخص کنیم، یادآور شد: مسئولان فرهنگی بیشترین مسئولیت را در این حوزه بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی تصریح کرد: اینکه در گنبد کابوس دو روحانی را ترور می‌کنند تا بگویند شیعیان مخالف اهل سنت هستند و در مشهد نیز سه عالم و روحانی شیعه را ترور می‌کنند، به این دلیل است القا کنند سنی‌ها مخالف شیعیان و شیعیان مخالف سنی‌ها هستند.

حرف ما، حفظ عزت و دفاع از امت اسلامی است

وی با تاکید بر اینکه مسائل علمی در عرصه مذاهب نه در صحنه اجتماع که در فضای علمی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: همه ما در جامعه مسلمانیم و این وحدت در بین ما وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است، یادآور شد: احمق کسی است که اگر می‌خواهد ضرر برساند، منفعت می‌رساند و اگر منفعت برساند، ضرر می‌رساند.

وی ادامه داد: دشمن با شهادت شهید مطهری به دنبال آن بود تا بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کند، در حالی که بعد از شهادت ایشان وحدت بین دانشگاه و حوزه ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی طرح ترورهای اخیر را فتنه بزرگ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از طرف دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال آن است که انقلاب ما را از درون خالی کند.

وی با تاکید بر اینکه ما اهل سازش نیستیم، خاطر نشان کرد: حرف ما، حفظ عزت و دفاع از امت اسلامی است و لذا عزت و شرافت خود را به هیچ قیمتی نخواهیم فروخت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز دشمن فهمیده است که قدرت اول منطقه، جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: در بعد سیاسی، آمریکا پایگاه‌های خود در منطقه را تحویل می‌دهد و در حال بازگشت به خاک خود است.

وی با اشاره به درخواست ملاقات کشورهای عربی با جمهوری اسلامی، مطرح کرد: کار به جایی رسیده است که عربستان و امارات نیز دیگر جواب تلفن آمریکا را نمی‌دهند.

این ما هستیم که راست قامتان تاریخ خواهیم بود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با بیان اینکه آمریکا ده سال پیش، به دنبال آن بود تا همه کشورهای منطقه را از بین ببرد، گفت: امروز شاهد قدرت حماس، حزب الله و سوریه و عراق در منطقه هستیم.

وی ایجاد اختلاف بین مردم داخل کشور، شیعه و سنی و کشورهای اطراف ایران را از برنامه‌های اصلی دشمن دانست و یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند تا ملت‌ها را به جان خود بیندازد و وحدت اسلامی را از بین ببرد و به بیان دیگر از خود ما یار جمع می‌کند تا حرفا دشمنان را بیان کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بزرگان ما همه آرزوی شهادت داشته‌اند، خاطر نشان کرد: همه ما پیروان این بزرگان هستیم و لذا با چند ترقه کوچک هیچگاه از مسیر خود باز نخواهیم گشت و این ما هستیم که راست قامتان تاریخ خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha