یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سوءقصد به 3 روحانی در حرم رضوی

ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر در بیانیه‌های جداگانه اقدام تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر در بیانیه‌های جداگانه ای اقدام تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند.

این جنایت توسط نوکران استکبار و با هدف تفرقه رخ داد

محمد انزاری، امام جمعه شهر نخل تقی و دبیر شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این ایام بس بزرگ و ایمانی و در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن از مصادر موثوق با خبر شدیم سه تن از همرزمان عزیز و روحانی معزز در شهر مقدس مشهد ودر حریم رضوی مجروح و یا به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند که این امر به وسیله ایادی انسانهای بزدل و ترسو که نوکران استکبار وبا هدف (فرق تسد) قصد دارند بین مسلمانان متحد تفرقه بیندازند، لیکن همه این حوادث نه فقط مارا ضعیف نمی‌نماید، بلکه ما را متحد و یک دل خواهد کرد. اینجانب از مسوولان ذی ربط خواهانم که مسببان را هرچه زودتر محاکمه کنند و به جزای خود برسانند.

قلب همه جریحه دار شد

جاسم جابری، امام جمعه روستای صفیه نیز نوشت: حادثه دلخراش شهادت مظلومانه روحانیون در حرم مطهر امام رضا(ع) و آن هم در ماه رحمت و نزول قرآن و تهاجم با سلاح سرد به سه نفر از علمای جهادگر و طلبه مجاهد، که قلب هر ولایت‌مدار انقلابی راجریحه دار می‌کند محکوم می‌نمایم و خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.

ریختن خون مسلمان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام وخلاف شرع است

خلیل افرا، امام جمعه‌ موقت اهل سنت شهر کنگان و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: قال رسول الله صلی الله علیه الیه وسلم: «کل المسلم علی المسلم حرام دمه وماله و عرضه» ریختن خون مسلمان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام وخلاف شرع است.

در ماه مبارک رمضان هتک حرمت حرم رضوی موجب غم و اندوه علمای اسلام به ویژه اهل سنت گردید ما این اقدام و عمل ناشایست و هجوم و حمله‌ی افراد شرور و ضد انسانیت و تکفیری به این روحانیون که به شدت دل مسلمانان را آزرده خاطر می‌کند محکوم می‌نماییم برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت اللهی در ماه رحمت و مغفرت و برای باز ماندگان صبر جزیل واجر عظیم مسئلت داریم.

شکی نیست که این جرایم و فجائع از نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام است و از آنجایی که وحدت و اخوت در ایران اسلامی استوار و پا برجاست و روز به روز قوی‌تر می‌گردد آن‌ها می‌خواهند این اخوت و برادری را تضعیف کنند و این جرایم مسلمانان جهان به ویژه شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی آگاه‌تر می‌گرداند و بدانیم که اتحاد و وحدت ضروری‌ترین نیاز امت اسلام و جامعه اسلامی است.

در ماه اخوت و برادری دل همه مومنین و محبین اهل بیت را متألم کردند

محمد بنی هلال، امام جمعه موقت مسجد خاتم الانبیاء جزیره شیف نوشت: با شنیدن خبر ناگوار و غم‌انگیز حمله جنایتکار به روحانیون معزز و وقوع این حادثه در حرم رضوی و در ماه اخوت و برادری دل همه مومنین و محبین اهل بیت را متالم و ناراحت کردند.

ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و خواهانیم هر چه زودتر مجرمین را به سزای اعمالشان برسند.

جنایت در حریم رضوی محکوم است

جاسم بن هاجر، امام جمعه مسجد جامع خاتم الا نبیاء جزیره شیف گفت: با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس رضوی، این جنایت در حریم رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ضیافت الهی است امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می‌آید و آحاد مردم شریف و متدین از این بی‌حرمتی و جنایت گذشت نخواهد کرد.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع رضوی شهادت طلبه جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌نمایم و عافیت و سلامتی و شفا را برای مجروحان این حادثه از در گاه خداوند متعال خواهانم.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکبار و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد فتنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد انشاء الله.

قلب هر انسان آزاده و با وجدانی جریحه شد
اسماعیل خمیسی، امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب روستای بنود نوشت: جنایت وحشیانه و هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، ماه عبادت و بخشش چنین جنایتی اتفاق بیفتد واقعاً مایه شرم و تاسف است که در حرم حضرت امام رضا (ع) به شهادت طلاب را در پی داشت قلب هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.

این فاجعه مظلومانه را تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای خانواده‌های این عزیزان داغدار صبر و شکیبایی خواستارم اینجانب این اقدام را محکوم می‌نمایم و از مسؤولین مربوطه خواستار پیگیری و اقدام لازم در این خصوص را داشته باشند.

خون‌های پاک ریخته شده مایه اتحاد میان ملت است

یاسین احمدی، امام جمعه بندر پرک شهرستان کنگان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دین اسلام، دین رحمت و رأفت و مهربانی و پاکی است. دین همان پیامبری صلی الله علیه و آله، که رحمةً للعالمین می‌باشد.
ترور و خشونت چه در صحن پیامبر صلی الله علیه و آله چه در حوالی گنبد رضوی و چه در گنبد کاووس و هرکجا زیر این گنبد گیتی به شدت محکوم است و عملی ظالمانه و بی‌رحمانه و به دور از شأن اسلامی است.

شهادت مظلومانه طلاب حوزه علمیه مشهد و گنبد تسلیت می‌گوییم و بهشت برین جایگاه آنان باد و به مصدومان شفای عاجل، باشد. این خون‌های پاک ریخته شده مایه اتحاد و همبستگی و تقویت برادری میان ملت ایران و جهان اسلام می‌گردد و فتنه‌های دشمنان مشمول حال آنان شود.

درخواست اشد مجازات هر چه سریعتر را برای عوامل حادثه دارم

ابراهیم صمدی، امام جمعه روستای سهمو شمالی گفت: حادثه تروریستی و دل خراش به طلاب روحانیون در حرم رضوی که منجر به شهادت یکی از طلاب و مجروح دو تن از روحانیون شد دلهای همه ما را غمگین کرد از خداوند متعال برای آن شهید طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت می‌نمایم و از مسئولین محترم درخواست اشد مجازات هر چه سریعتربرای افراد عامل حادثه دارم.

مسئولین به شدت با این حرکت ضد وحدت برخورد نمایند

محمد فاروقی، امام جمعه اهل سنت گناوه نوشت: خبر ناگوار حمله تروریستی به شیوخ و روحانیون جهادی در ماه مبارک رمضان و در حرم امام رضا علیه السلام محکوم می‌کنم و از مسئولین خواستارم به شدت با این حرکت مشکوک ضد وحدت برخورد نمایند و عاملان این جنایت را به سزای اعمالشان برسانند.

حمله یک فرد جنایتکار به سه تن از روحانیون قلب همه ما را به درد آورد

شیخ حمزه کردی، امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان و در حرم رضوی اتفاقی تلخ و ناگوار رخ داد، حمله یک فرد جنایتکار به سه تن از روحانیون وشهید و زخمی کردن آن‌ها قلب همه مارا بدرد آورد ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این شهدای عزیز و آروزی صحت و سلامتی برای دیگر روحانی حادثه دیده، از همه مسؤلین نظامی و انتظامی و قوه قضائیه می‌خواهم با مسببین این جنایت به شدت برخورد شود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد همچنین جنایت هولناک انجام دهد.

همه ملت ما باید هوشیار باشند و باحفظ وحدت و اتحاد مثل همیشه در کنار یکدیگر باشند تا هیچ یاوه گویی به خودش اجازه ندهد با این جنایت‌ها برطبل اختلاف و دو دستگی بکوبد.

اهداف پلید اشرار فقط و فقط ایجاد اختلاف بین مذاهب شیعه و سنی است

حسین افروز، امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: شهادت روحانیون در حرم مطهر رضوی به شدت محکوم می‌نمایم. شهادت علما معزز در حرم رضوی موجب غم و ناراحتی علما اهل سنت گردید. عرض تسلیت به خانواده شهدا و ملت شریف ایران اقدامات و حشیانه افراد جنایتکار و اشرار که دو نفر از علما بر جسته برادران اهل تشیع در حرم مطهر رضوی رخ داد در ضمن اهداف پلید اشرار فقط و فقط ایجاد اختلاف بین مذاهب فریقین شیعه و سنی است و امروز بیش از همیشه نیاز به اتحاد و همدلی می‌باشد و این هتک حرمت‌ها و به شهادت رساندن روحانیون معززبه شدت محکوم می‌نمایم.

خواستار اقدام قاطع مسئولین در مقابل این اشرار هستیم

شیخ ابراهیم محمدی، امام جمعه اهل سنت عسلویه نوشت: شهادت مظلومانه روحانیون در حرم مطهر امام رضا (ع) و آن هم در ماه مبارک رمضان ماه رحمت و نزول قرآن را به شدت محکوم می‌کنم و این امر شنیع از اسلام و تعالیم آن به دور است و قطعا این جریمه از نقشه‌های دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی است.

وحدت ما خیلی مستحکم‌تر از قبل است. از مسئولین می‌خواهیم که در مقابل چنین افراد با قاطعیت برخورد کنند.

از دیدگاه علما و انسان‌های صاحب وجدان این حرکت محکوم است

شیخ جمعه عبدالهی، امام جمعه روستای بندو گفت: هرگونه اسائه ادب و هتک حرمت حرم مطهر رضوی از دیدگاه اهل سنت، قطعا محکوم است.

وی ضمن تسلیت به حادثه دیدگان این مساله، گفت: اهل سنت ارادت و احترام از خاصی به امام رضا (ع) قائل بوده و ایشان جایگاه و احترام خاصی در بین اهل سنت دارند و هرگونه تعرض و اسائه ادب در حرم مطهر ایشان و مقام امام رضا (ع) را محکوم می‌نمایند.

عبدالهی با اشاره به اینکه جریانات سلفی و تکفیری برگرفته از افکار و دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام بخصوص رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: اهل سنت خود را بری از گروه‌ها می‌دانند و از این افکار پلید و خطرناک که توسط دشمنان اسلام به وجود آمده است، ابراز انزجار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha