یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1017698
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
مرتضی کرامتی

حوزه/ رئیس اداره همایش ها و مجامع پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گفت: چالش های موجود در کار پژوهشی گروهی شامل چالش های انسانی و سازمانی بررسی شده است و امیدواریم تا سال ۱۴۱۴ مرجعیت علمی حوزه های علمیه خواهران تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مرتضی کرامتی، امروز در نشست مجازی علمی و تخصصی بایسته های پژوهش گروهی و پژوهش با کتاب خوان های الکترونیک که به میزبانی معاونت پزوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد؛ با تبریک حضور در ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اهمیت موضوع این نشست در حوزه های علمیه خواهران پرداخت.

وی اظهارداشت: پژوهش گروهی و اهمیت آن امری بسیار مهم است که در حوزه های علمیه خواهران ظرفیت و داشته های خیلی بهتری نسبت به سایر مراکز و ارگان ها داریم.

رئیس اداره همایش ها و مجامع پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، تصریح کرد: در حوزه های علمیه خواهران طلاب سطح دو(کارشناسی)در کانون های پژوهشی و طلاب سطح سه (ارشد)در انجمن ها و دانش آموختگان حوزه در هسته های پژوهشی فعالیت می کنند.

کرامتی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که«ما می توانیم این جوان را صبور، قانع، مایل به کار، مایل به تحقیقات و اهل کار جمعی ...تربیت کنیم»،اظهار داشت: کار گروهی یعنی فرایند کار مشترک با گروهی از افراد برای رسیدن به نتیجه مشترک است و در کار گروهی کل همیشه بزرگتر از مجموع افراد و در واقع نتیجه نهایی بهتر و باارزش تر است.

وی، بیان کرد: چالش های موجود در کار پژوهشی گروهی شامل چالش های انسانی و سازمانی بررسی شده است و امیدواریم تا سال ۱۴۱۴ مرجعیت علمی حوزه های علمیه خواهران تحقق پیدا کند.

رئیس اداره همایشها و مجامع پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، برنامه های پیشنهادی تشکل های پژوهشی را شامل همایش ها و نشست های علمی، کرسی علمی ترویجی، کرسی آزاد اندیشی، کارگاه ها و دوره های مهارتی و پودمانی پژوهشی، طرح ها و پروژه های تحقیقاتی، تدوین کتب علمی غیر درسی، جشنواره ها و مسابقات علمی، آیین نامه ها، اهداف و سرفصل های مربوط به این موارد را بیان کرد.

کرامتی، ویژگی های موضوعات مهم برای پژوهش را ذکر کرد و گفت: برای فعالیت های انگیزشی در پژوهش نیازمند مطالعه مستمر مقالات علمی مرتبط در پایگاه های مختلف(نورمگز،جهاددانشگاهی، سیویلیکا و...)، آشنایی با فضای مجازی و محیط های مختلف و استفاده بهینه از آنها، مطالعه کتاب های مکتوب و دیجیتال مرتبط، تبیین مزایای کار گروهی و کسب مهارت های لازم هستیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha