یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید صدر

حوزه/هم‌زمان با ایام سالگرد شهادت شهید سید محمدباقر صدر و خواهر شهیده‌اش، پژوهشگاه شهید صدر با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، نشست «یاد صدر» را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هم‌زمان با ایام سالگرد شهادت شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر شهیده‌اش بنت‌الهدی صدر، پژوهشگاه شهید صدر با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، نشست «یاد صدر» را با حضور اساتید و دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه برگزار کرد.

نوزدهم فروردین، سالروز شهادت آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر و خواهر شهیده‌اش بنت‌الهدی صدر است. این عالم بزرگوار که به‌فرمودۀ مقام معظم رهبری دامت‌برکاته «در میان چهره‌های برجستۀ حوزه‌های علمیه در دهه‌های اخیریکی از ممتازترین و شگفت‌انگیزترین آنهاست… و بی‌شک یک نابغه و یک ستارۀ درخشان بود» پس از گذشت چهل و دو سال از شهادتش به‌دست رژیم ستمگر بعث همچنان در میان مسلمانان ناشناخته مانده است.

در این نشست، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه با موضوع «جایگاه شهید صدر در تحول حوزه» و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی، با موضوع «شهید صدر و دانش نوین کلام شیعه» به ایراد سخن پرداختند.

این نشست در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد که به‌صورت زنده از صفحه مجازی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و لینک اسکای روم پژوهشکده باقرالعلوم پخش گردید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha