جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ی

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: با تاکید بر هوشیاری امت حزب الله ایران در برابر توطئه‌های دشمنان در فاصله انداختن بین شیعه و اهل تسنن، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان بین مردم کشورمان با اتباع فاصله بیاندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام‌والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان، اسراف را از گناهان کبیره دانست و اظهار داشت: اسراف علاوه بر ضرر اقتصادی، موجب ضررهای معنوی در جامعه نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به ارزش اخلاص بر اساس دین اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه خداوند به انسان اسراف کننده اخلاص نمی‌دهد، افزود: خداوند اخلاص را به کسی می‌دهد که او را دوست بدارد.

وی با گرامیداشت 19 فروردین سالروز شهادت شهید صدر و خواهرش بنت الهدی، یادآور شد: امروز حوزه علمیه قم، مشهد و نجف اشرف و دیگر بزرگان در کنار سفره شهید صدر نشسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی، تصریح کرد: به توصیه شهید صدر، یاد مرگ بودن در همه حال کارآمدترین دارو برای درمان‌ بیماری دنیا پرستی است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار صیاد شیرازی ابراز داشت: یکی از افتخارات این سردار شهید، پیروزی در عملیات مرصاد در برابر تجهیزات جنگی دشمن و وارد ساخت بزرگترین ضربه به منافقین بود.

امام جمعه کاشان به سخنان مقام معظم رهبری در چهاردهم فروردین1401 در دیدار با قاریان قرآن اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول کشید به ما آموختن که اولویت همگان لازم است که قرآن باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان بخشی از جلسات قرآنی را به تفسیر اختصاص دهند، تاکید کرد: مبلغان قرآنی در جلسات خود سعی کنند وقتی به یک آیه قرآن رسیدند، یک جمله از تفسیر آن آیه را نیز بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با محکوم کردن حادثه تلخ تروریستی در شهادت و مجروح نمودن سه روحانی جهادی و انقلابی در مشهد، یادآور شد: گرچه عامل این حمله تروریستی یک مرد 21 ساله از گروه‌های تکفیری بود، ولی دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور لازم است که بیشتر حواسشان را جمع کنند.

وی بر لزوم بازرسی درست و دقیق خادمین حرم امام رضا(ع) هنگام ورود زائرین تاکید کرد و افزود: معنی ندارد فردی با یک اسلحه سرد وارد حرم شود و خادمین و نیروهای امنیتی بی‌اطلاع باشند.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسینی، با تاکید بر هوشیاری امت حزب الله ایران در برابر توطئه‌های دشمنان در فاصله انداختن بین شیعه و اهل تسنن، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان بین مردم کشورمان با اتباع فاصله بیاندازند.

وی با بیان اینکه یادمان نرود که بخشی از یاران حاج قاسم سلیمانی در نابودی داعش، از نیروهای انقلابی پاکستان، افغانستان، عراق، حیدریون، زینبیون، فاطمیون بودند، عنوان کرد: استکبار جهانی با برنامه‌ریزی می‌خواهد بین مردم ایران و اتباع افغانستان اختلاف ایجاد کند.

امام جمعه کاشان به ماجرای آتش بس در یمن نیز اشاره کرد و گفت: رژیم کودک‌کش سعودی وقتی دید با موشک باران انصارالله یمن 70 درصد تولیدات آرامکو از بین رفته است، مجبور به تسلیم شد.

وی در ادامه با گرامیداشت ششم ماه مبارک رمضان سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمهدی یثربی(ره) نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان، به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در سال 85 به مناسبت ارتحال این عالم ربانی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگی امامین انقلاب از افتخارات آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) بود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه آیت الله سیدمهدی یثربی در عین شجاعت، تدبیر داشت، یادآور شد: آن روزی که می‌خواستند مجسمه شاه را از یکی از میادین کاشان پایین بیاوردند، آیت الله یثربی متوجه شد که رژیم دستور تیر داده و امکان داشت بیش از 100 نفر کشته شود، بنابراین شخصا مانع از آن شد و اقدام این عالم باعث شد که شهربانی خود، شب مجسمه را پایین بیاورد.

شایان ذکراست در پایان خطبه‌های نماز جمعه، مردم روزه دار و ولایتمدار کاشان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حادثه تلخ تروریستی گروه‌های تکفیری در شهادت و مجروح نمودن سه روحانی جهادی و انقلابی در مشهد را محکوم کردند.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha