سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با اشاره به حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی، گفت: دشمن به دنبال نزاع بین دو ملت ایران و افغانستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در روزهای گذشته ضارب سلفی و تکفیری، در حرم امام رضا (ع) دو روحانی را به شهادت رساند و یک روحانی دیگر را مضروب کرد، روحانیان مجاهدی که در حاشیه شهر مشهد کار جهادی می‌کردند و مردم آن‌ها را دوست داشتند.

وی با بیان اینکه نظام استکباری به دنبال این بود با شهادت این بزرگواران و سایر اقدامات مشابه، جنگ شیعه و سنی و نزاع بین دو ملت ایران و افغانستان را به وجود بیاورد، افزود: این کار همیشگی نظام استکباری است که تلاش می‌کند در بین ملت‌های مسلمان تفرقه و اختلاف بیندازد تا بتواند از میانه اختلاف به اهداف شوم خود برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: با وجود این اقدامات مذبوحانه دشمنان، ملت ما هوشیار، فهیم، بصیر و آگاه است؛ زیرا بیش از چهار دهه است که پای درس امامین انقلاب نشسته، از این دو امام بزرگوار حکمت‌ها آموخته و توطئه‌های دشمنان را فهمیده است؛ درنتیجه با این اقدامات مذبوحانه دشمنان، فریب نمی‌خورد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه این ترورها و حملات از یک جا نشأت می‌گیرد و آن نظام استکباری است که در طول بیش از چهار دهه گذشته با ستم‌پیشگی و وحشی‌گری زخم‌های زیادی به ملت ما زده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: با وجود این ملت مسلمان ما با بصیرت و هوشیاری مانع از تحقق اهداف شوم استکبار شده و با نثار خون خود هزینه ایستادگی به پای آرمان‌های نظام را پرداخته است؛ ازاین‌رو باید گفت همه شهدای ما ازجمله دو شهید روحانی حرم مطهر رضوی، با گلوله و دشنه استکبار به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان و نظام استکباری نظیر آمریکا، اسرائیل غاصب و انگلیس منافقین و سلفی‌ها را ایجاد و تجهیز کرده و به جان ملت‌های مسلمان انداخته‌اند؛ ازاین‌رو ارتباط ما با جهان استکباری هیچ‌وقت به سامان نمی‌رسد مگر اینکه نظام استکباری دست از ظلم و تجاوز بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha