جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام باریک بین

 حوزه / به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت مرحوم آیت الله باریک بین از مستند "عالم شهر" در شبستان امیرالمومنین (ع) قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین فرزند ارشد مرحوم آیت الله شیخ هادی باریک بین، ظهر امروز در مراسم رونمایی از فیلم مستند "عالم شهر" ضمن تقدیر از دست اندرکاران ساخت این فیلم اظهار داشت: آیت الله باریک‌بین، در مبارزه با رژیم شاهنشاهی نقش مهمی را در هدایت مردم قزوین، حمایت از امام خمینی (ره)، انتشار اعلامیه ها و افشاگری علیه رژیم داشت، به طوری که ساواک ناچار به تبعید ایشان به سردشت کردستان برای مدت ۱۸ ماه شد و در زمان تبعید در کنار مبارزانی همچون آیت‌ الله ربانی شیرازی قرار گرفت.

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد: آیت الله باریک بین برای خود جایگاه و تشریفات خاصی قائل نبودند و این ویژگی ایشان از سوی بسیاری بیان می‌شد و همین امر هم سبب شد تا اقشار مختلف برای شخصیت ایشان احترام ویژه‌ای قائل باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آیت الله باریک بین در اوج نهضت انقلاب اسلامی توانست با همراهی مردم و علما، نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کند.

وی ادامه داد: آیت الله باریک بین در دوران دفاع مقدس و در همه عرصه‌های مختلف این نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش اثرگذاری داشته و همیشه در مسیر ولایت بود.

حجت الاسلام باریک بین عنوان کرد: جا دارد یاد کنیم از علمای بزرگی که در گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی از دیرباز تلاش کردند به ویژه علمای این خطه که علمای ربانی بودند و هنوز از آثار وجودی آنها بهره مند هستیم.

وی ادامه داد: این عالم مبارز، شجاعانه مردم را به انقلاب دعوت کرد و با تقدیم فرزند ارشد خود، «مرتضی باریک بین» اوج علاقمندی به انقلاب، ولایت و دین را نشان داد و هرگز در برابر مشکلات خم به ابرو نیاورد.

سپس علی شفیعی‌شاد رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: این مستند ۴۰ دقیقه‌ای، تصاویری از حضور مرحوم آیت الله باریک بین در قبل از انقلاب و بعد از پیرووزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را به تصویر کشیده است و از دوستان و خانواده ایشان هم مصاحبه‌های ارزشمندی ضبط شده است.

یادآوری می شود مرحوم آیت الله باریک بین به عنوان پدر معنوی استان، پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی در سن ۸۷ سالگی بدلیل نارسایی ریوی در ۱۹ فروردین سال ۹۶ دعوت حق را لبیک گفت و در جوار امامزاده حسین(ع) قزوین آرام گرفت.

مستند "عالم شهر" رونمایی شد

مستند "عالم شهر" رونمایی شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha