شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: خداوند مسلمانان  را برای یاری مستضعفان بسیج کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حجت بن الحسن(عج) گفت: روز جهانی مستضعفین را قدر می دانیم، روزی که مستضعفان پای کار منجی خود حضور پیدا کنند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اکنون که ما اوضاع عالم را می بینیم هر روز نسبت به گذشته انسجام مستضعفان بیشتر شده و مستضعفان در همه جای دنیا یکدیگر را پیدا کرده و با هم یکی می شوند. مقاومت اسلامی که در کشورهای اسلامی هر روز با قدرت بیشتری می درخشد نمونه ای از انسجام مستضعفان است،

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را داریم، نیروهای مومن و مخلصی که مسائل را رصد می کنند، دشمن را شناسایی و امنیت را تأمین می کنند.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ کم کم در حال فرا رسیدن است، پیشاپیش سال نو را تبریک عرض می کنیم؛ از امیرالمومنین(ع) نقل شده هر روزی که انسان معصیت خدا نکند روز عید است، ببینیم در یک سال چه روزی است که ما هیچ گناهی در آن نمی کنیم و در طی یک سال چند روز ما این گونه عید است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: توجه داشته باشید ما یک عید فطرت داریم، یک عید طبیعت، طبیعت ما جسم ما است، طبیعت بعد مادی است؛ در عید طبیعت همه موجودات با ما شریک هستند، یعنی گیاهان و همه موجودات زنده وقتی ایام نوروز می شود و بهار فرا می رسد، نشاط و شادابی و جدیت و فعالیت را در آن ها می بینیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همان طور که بهار طبیعت داریم، برای فطرتمان که اصل محسوب می‌شود هم بهار داریم. بهار فطرتمان ماه رجب، شعبان و اصل آن ماه مبارک رمضان است و فطرت ما باید از این بهار معنوی سود ببرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همانطور که راجع به قرآن فرمودند ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، امیرالمومنین (ع) فرمودند قرآن بهار دلهاست، و در حدیث دیگر داریم ماه رمضان بهار قرآن است؛ در کنار نوروز به این مباحث هم توجه داشته باشیم.

وی گفت: سهم نوروز در زندگی ما، نشاط، شادابی دنیایی و سلامت باشد و در مسافرت ها مراقب باشیم شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم و احتیاط کنیم و هم مراقب جان خودمان و هم دیگران باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: در نوروز صله رحم را جدی بگیریم که عمر را طولانی می کند و تلاش کنیم با محبت و دوستی با خویشاوندان رفتار کنیم و اگر محبت و دوستی تقویت شود، موجب ارتقای روحی انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سالروز باز تأسیس حوزه علمیه قم توسط حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) را قدر می‌دانیم و شاکر خدای متعال هستیم و همین روزها سالروز حمله به فیضیه نیز می‌باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله بافقی طلبه ای بود که رضاخان او را در قم مورد ضرب و شتم قرار داد و آن شخصیت بر اثر این ضرب و شتم از دنیا رفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رضاخان مسلح با چکمه و شلاق تک تک مومنین را می زد، الان رضاخان کجاست؟ الان نسل منحوس این مزدوران اجانب کجا هستند؟ باید خیلی خدا را شاکر باشیم، آن ها کجا هستند؟ مسلمان ها کجا هستند؟ فیضیه کجاست؟ فیضیه در همه عالم سربلند است و در همه جا خدمت رسانی می کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: عملیات فتح المبین و ترور شیخ احمد یاسین را طی هفته داشتیم که انتقام این ها گرفته می شود و البته شده است.

وی ادامه داد: ارتحال حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه را داشتیم؛ ارتحال این عالم بزرگوار را خدمت رهبر فرزانه انقلاب تسلیت عرض می کنیم و هم چنین به حوزه های علمیه و فرزندان گرامی آن مرحوم نیز تسلیت می گوییم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: درگذشت همسر آیت الله باریک بین را یادآوری می کنم به این خاطر که در تمام سختی ها با آیت الله همراه بودند؛ ما می گوییم آیت الله باریک بین تبعید شد، در حالی که این خانم نیز با ایشان تبعید بود، همه سختی های قبل از انقلاب و فشارهای سنگینی که ساواک نسبت به متدینین داشت متوجه این بیت بود و این بانوی مکرمه هم در این عرصه مبارز و فعال بود، هم چنین وفات مادر شهید بزرگوار محمدباقر بابایی را نیز گرامی می داریم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha