دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پارک تهران و علیرضا خمسه

حوزه/ جناب سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران برخلاف نگاه بسیاری از مسئولین و متولیان فرهنگی بجای اینکه حرف های درشتی بار جناب خمسه کند و بگوید ای سلبریتی های فلان و بهمان، به جناب بازیگر زنگ می زند و اصل ماجرا را تبیین می کند.این هنرمند کشورمان هم بخاطر احترام ایشان و طرح واقعیت نه تنها از حرف خود بر می گردد بلکه به کمک می آید و برای تبلیغ کار مطلب می نویسد.

خبرگزاری حوزه | شایعه ای مبنی بر زنانه مردانه کردن پارک ها در فضای مجازی منتشر می شود.
آقای علیرضا خمسه با توییت طنزی مبنی بر تغییر جنسیت اش اعتراض خود را نشان می دهد.
اما جناب سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران برخلاف نگاه بسیاری از مسئولین و متولیان فرهنگی بجای اینکه حرف های درشتی بار جناب خمسه کند و بگوید ای سلبریتی های فلان و بهمان، به جناب بازیگر زنگ می زند و اصل ماجرا را تبیین می کند.این هنرمند کشورمان هم بخاطر احترام ایشان و طرح واقعیت نه تنها از حرف خود بر می گردد بلکه به کمک می آید و برای تبلیغ کار مطلب می نویسد.

بنده این پدیده را فهم حکمرانی می دانم که متاسفانه در گستره کشور بسیار کمرنگ دیده می شود.

این حرکت سید یک الگو برای مسئولین و متولیان فرهنگی کشور است که بجای تولید نفرت و اظهارات تند بی حاصل، راه محبت، احترام و گفتگو با اقشار پرنفوذ جامعه را در پیش بگیرند که مصلحت نظام و انقلاب را این مسیر تامین می کند.

اگر از گذشته این مدل تعامل در دستور کار مسئولین و نیروهای انقلابی قرار می گرفت به جرات می گویم امروز بیش از ۸۰ درصد هنرمندان و ورزشکاران و چهره ها به طور علنی در کنار ارزش ها قرار گرفته و خود مبلغ آنها بودند چون گفتمان انقلاب ذاتا عقلایی و جذاب است.
مسئولین عزیز ما کارهای خوبی که انجام می دهند هم به دلیل نداشتن پیوست تبیینی_رسانه ای و حسن سلیقه و عدم اهتمام به این مهم در اجرا و همچنین با کمک رسانه های معاند، همان کار خوب را هم تبدیل به نقطه منفی می کنند و نمی گذارند اثر امیدآفرین و موج مثبت آن به افکار عمومی تزریق گردد.

در دنیا برای بدست آوردن دل مردم اتاق فکرهای متعدد تشکیل می دهند و برای کشاندن یک چهره متنفذ به اردوگاه خود ده ها راهبرد به کار می گیرند و هزینه ها می کنند؛ ولی در کشور ما نه تنها از این تدبیرها خبری نیست بلکه انگار تمام سعی مان این است تولید نفرت کرده و دل ها را دور نگه داریم که این پدیده از هر تهاجم سخت و نرم خارجی به مراتب خطرناک تر است.

بنابراین به نظر می رسد جایزه فرضی! جهاد تبیین امسال را باید به فهم و کنشگری عالی جناب سید آقامیری تقدیم کرد و از این حرکت الگو گرفت و یک سند جامع کنشگری در مواجهه با افکار عمومی تدوین گردد و هر فردی که در نظام مسئولیت مهمی پیدا می کند باید آموزش های لازم این مهم را ببیند چون با حفظ و تقویت نظام اسلامی که از اوجب واجبات است ارتباط مستقیم دارد.

حجت الاسلام علی امیری

یادداشت رسیده | یک جهاد تبیین تمیز که نیازمند بودجه هم نبود

یادداشت رسیده | یک جهاد تبیین تمیز که نیازمند بودجه هم نبود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha