چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه رشت

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم شاکر نعمت‌های خدای متعال بود، بیان کرد: همواره زبان شکر را در زندگی مبنای کار و تلاش خود قرار دهید.

به گزارش خبرگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت، در تفسیر آیه ۹ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه اظهار کرد: "ای اهل ایمان، به یاد آرید نعمتی را که خدا به شما عطا کرد وقتی که لشکر بسیاری (از کافران) بر شما حمله‌ور شدند، پس ما بادی تند و سپاهی بسیار (از فرشتگان) که به چشم نمی‌دیدید فرستادیم، و خدا خود به اعمال شما بینا بود".

وی، از آیه ۹ تا ۲۵ سوره احزاب را پیرامون جنگ احزاب عنوان کرد و افزود: سال پنجم هجری جنگ احزاب اتفاق افتاد و در این جنگ عزت از آن مسلمانان شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فداکاری امیرمومنان علی علیه السلام از عوامل عزت مسلمان و فرار دشمنان در جنگ احزاب بود، تصریح کرد: طرح احداث خندق سلمان فارسی و طرح نعیم بن مسعود یهودی تازه مسلمان شده از دیگر عوامل شکست دشمن در جنگ احزاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به سپاه ۳ هزار نفری مسلمانان در مقابل سپاه ۱۰ هزار نفری دشمنان در جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب نجات مسلمانان در جنگ احزاب شد، امداد الهی بود و خدای متعال باد را فرستاد و فرشتگان دشمنان را پراکنده کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم شاکر نعمت‌های خدای متعال بود، بیان کرد: همواره زبان شکر را در زندگی مبنای کار و تلاش خود قرار دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    و پروردگارتان اعلام كرد كه اگر مرا سپاس گوييد، بر نعمت شما مى‌افزايم و اگر كفران كنيد، بدانيد كه عذاب من سخت است (ابراهیم-آیه ۷)؛ شکر نعمت نعمتت افزون کند،کفر نعمت از کفت بیرون کند.