دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

حوزه/ امامی، از امامان جمعه به‌عنوان راهبر و امام فرهنگی هر شهر یاد کرد و گفت: اگر این امامت فرهنگی از طریق احیای شورای فرهنگ عمومی محقق شود، سایر عرصه‌های حکمرانی فرهنگی و دینی در سطح استان محقق و شدنی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها ، قانونی، الزام‌آور و اجرای آن بر اساس ابلاغ وزیر کشور به استانداران سراسر کشور، الزامی است، اظهارداشت: بیش از ۱۵ سال است که شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان اصلی‌ترین رکن شورای عالی انقلاب فرهنگی آن‌طور که باید و شاید مؤثر نبوده است ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به احیای حکمرانی فرهنگی دولت، این شورا احیا شده و به‌عنوان نظام رصد فرهنگی استان‌ها گام‌های خوبی در راستای عملی کردن وظایف قانونی برداشته است.

وی با بیان اینکه در جهت ترویج اندیشه «زندگی بهتر با فرزند کمتر»، منابع دینی نادیده گرفته شده و در حال حاضر با دوری از آن‌ها، گاهی این سؤال طرح می‌شود که آیا منابع دینی ما (آیات قرآن و روایات) در موضوع فرزند آوری نگاهی اثبات گرایانه دارند؟! گفت: آیا می‌توان مستظهر به آن، از مؤمنین به اسلام خواست که فرزند بیاورند؟ آیا این منابع توصیه‌ای صریح و مستقیم در این باره دارند؟ وقتی منابع دینی ما الزامی بر بچه‌دار شدن ندارند، چرا ما با آوردن یک انسان به این دنیا اسباب زجر فرزند و زحمت خود را فراهم آوریم؟!

امامی، از شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان شورای تأمین فرهنگی هر استان و به‌مراتب از شوراهای تأمین و برنامه‌ریزی مهم‌تر و اثرگذارتر دانست و از اینکه برخی دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی به این شورا اهمیت زیادی نمی‌دهند و در نشست‌ها حضور ندارند انتقاد کرد.

وی از شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به‌عنوان پارلمان فرهنگی استان نام برد و ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید چابک، اثرگذار و قوی باشد و آثار فعالیت آن در جامعه قابل‌رؤیت باشد.

امامی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید قرارگاه و حلقه وصل همه دستگاه‌های استان به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و وصل و متحد کردن آنان و استفاده از ظرفیت همه نخبگان فرهنگی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی تنها برگزاری جشنواره، ساخت مجتمع‌های فرهنگی و پول پاشی نیست گفت: مهم‌ترین کار فرهنگی و کارکرد شورای فرهنگ عمومی ، اعمال تدوین ، تنظیم و نظارت به‌موقع بر سیاست‌های فرهنگی کشور است.

امامی در پایان از امامان جمعه به‌عنوان راهبر و امام فرهنگی هر شهر یاد کرد و افزود: اگر این امامت فرهنگی از طریق احیای شورای فرهنگ عمومی محقق شود، سایر عرصه‌های حکمرانی فرهنگی و دینی در سطح استان محقق و شدنی خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha