شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1021423
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
اعتکاف

حرم/ آیین افتتاحیه اعتکاف طلبگی رمضان ۱۴۰۱ با حضور طلاب مشهدی، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیین افتتاحیه اعتکاف طلبگی رمضان ۱۴۰۱ با حضور خواهران و برادران طلبه در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، با ویژه برنامه‌های مذهبی همچون قرائت کلام الله مجید، بیان احکام اعتکاف توسط حجت‌الاسلام دارینی، مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) و سخنرانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، در این مراسم به تببین سنت حسنه اعتکاف پرداخت و گفت: اعتکاف سنت دیرینه‌ای از زمان پیامبران و اولیاء خدا دارد، و مانند اکسیری می‌ماند، که مس وجودی بدن انسان را به طلا تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرمایند: "مَنِ اعتَکَفَ إیمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ" تصریح کرد: توفیق الهی و دعای خیر پدر و مادر شامل حال شما شده است، که در مسجدی معتکف می‌شوید که علاوه بر محل نزول ملائکه، بیش از ۸۰۰ سال است، که مردم در آن به عبادت می‌پردازند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زیارت از نظر لغوی به معنای دیدار و در اصطلاح به معنای عهد و بندگی خدا و عزم در ترک معصیت است، بیان کرد: در این سه روز، عهد و عزمی داشته باشید، که مسیر زندگی خود را با لطف پروردگار و توسل به امام رضا(ع) در مسیر بندگی خدا قرار دهید، تا بعد از پایان اعتکاف، دیگران نور معنویت را از شما دریافت کنند.

وی ادامه داد: معتکفین در این سه روز، مهمان ویژه حضرت رضا(ع) هستند، و افرادی که توفیق اعتکاف در جوار این حضرت را پیدا کردند، باید از نهایت فرصت‌ استفاده کنند، و در عبادت حریص باشند.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا در پایان ضمن توصیه تقوا مداری و نظم در امور اعتکاف، به طلاب یادآور شد: طی این سه روزی که در مسجد گوهرشاد معتکف هستید با قرآن، مفاتیح‌الجنان و نماز با حضور قلب انس‌بگیرید.

۱۹۰ طلبه برادر و ۱۰۰ طلبه خواهر در اعتکاف طلبگی حضور دارند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha