جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست دانشجویان همدانی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه / شب گذشته نشست صمیمی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان همدان، با نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد و تعدادی از دانشجویان به عنوان نماینده، به بیان دیدگاه‌ها و صحبت‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شب گذشته نشست صمیمی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان همدان، با نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد و تعدادی از دانشجویان به عنوان نماینده، به بیان دیدگاه‌ها و صحبت‌های خود پرداختند.

اولین نکته جالب در این جلسه در لحظات ابتدایی آن بود که با ورود امام جمعه جوان همدان به محل برگزاری جلسه و مشاهده نشستن دانشجویان بر روی زمین، او هم به احترام دانشجویان بر روی زمین نشست و شنونده صحبت‌ها شد، موضوعی که با استقبال حاضرین در جلسه همراه بود.

گزارشی از نشست صمیمی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در همدان | از احترام ویژه به دانشجویان تا مطالبه گری مدیریتی

مصطفی احمدی، نماینده بسیج دانشجویی اولین سخنران این نشست، با حضور در پشت تریبون، ضمن تقدیر از ورود به موقع امام جمعه همدان در بحث برخی سهم خواهی‌ها، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب از دانشجویان انتظار ایجاد تحول را دارند، امیدواریم زمینه این اقدام در استان همدان نیز با حضور جوان ترین نماینده مقام معظم رهبری در کشور، در همدان فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط بیشتر بین امام جمعه همدان با دانشجویان استان، مطرح کرد: از مهم‌ترین موضوعات روز جامعه، لزوم حفظ شان و جایگاه معلمان و توجه ویژه به این مسئله است.

احمدی با بیان اینکه لازم است شأن معلم به خوبی در جامعه تبیین شود، یادآور شد: مسئله معلمان، مسئله فقر نیست، موضوع وجود برخی تبعیض‌ها است که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

رمضان فرصت مناسبی برای تقویت اتحاد مسلمانان

دومین نفری که برای ارائه دیدگاه‌های خود به پشت تریبون رفت، محمد محمدی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بود که صحبت‌های خود را با اشاره به اهمیت وحدت بین برادران شیعه و سنی آغاز کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که در مسیر تقویت این وحدت گام برداریم.

وی همچنین خطاب به مسئولان دانشگاه‌ها، خواستار استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی شد و مطرح کرد: امیدواریم بدون انحصار گرایی نسبت به یک قشر خاص، شاهد حضور جوان از طیف‌های مختلف، در عرصه‌های مختلف باشیم.

صادقی نماینده دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی نیز خواستار برگزاری جلسات مستمر با نماینده ولی فقیه در استان شد و اظهار داشت: قشر نخبه و دانشجو، عدالتخواه و با منطق جلو می‌رود و اگر مسئله‌ای را مطرح می‌کند دارای پشتوانه علمی است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه نماز جمعه، خاطر نشان کرد: تریبون نماز جمعه، باید محلی برای بیان درد و دل‌ها و مشکلات مردم باشد.

گزارشی از نشست صمیمی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در همدان | از احترام ویژه به دانشجویان تا مطالبه گری مدیریتی

خانم سامان‌لو نماینده بسیج فرهنگیان اولین سخنران از بین بانوان بود که با تشریح دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به آموزش و پرورش، اظهار کرد: امیدواریم این دیدگاه و نظر، هم در نگاه و هم در عملکرد مسئولان دیده شود و در غیر اینصورت شاهد تذکر امام جمعه نسبت به مسئولان باشیم.

وی با بیان اینکه امروز لازم است به جهاد معلمان در دوران کرونا پرداخته شود، مطرح کرد: در آموزش و پرورش استان، نیازمند یک خانه تکانی و اعتماد به جوانان هستیم.

نماینده بسیج دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به اینکه امام جمعه باید نقش راهبری در جامعه داشته باشد، گفت: دانشجویان و اقشار مختلف نیازمند ارتباط با یک روحانی تراز هستند.

وی همچنین از توجه و روحیه جهادی امام جمعه همدان نسبت به دانش آموزان کم برخوردار و کودکان دهه ۸۰ و ۹۰ تقدیر کرد.

امیدواریم شاهد خروجی مناسب از جلسات باشیم

علی محسنی نماینده جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی نیز اظهار داشت: دغدغه ما وضعیت جنبش‌های دانشجویی در داخل استان است، که نیازمند حمایت از طرف مسئولان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این جلسات خروجی مناسبی داشته باشد، یادآور شد: متاسفانه در حوزه کار فرهنگی تنها به نامی از فرهنگ توجه می‌شود و آن طور که باید نسبت به این اصل توجه نمی‌شود.

گزارشی از نشست صمیمی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در همدان | از احترام ویژه به دانشجویان تا مطالبه گری مدیریتی

محمد سعیدی‌کیا نماینده بسیج دانشجویان شهرستان نهاوند نیز به بحث دخالت‌ها در انتصاب مدیران و برخی مشکلات شهرستان نهاوند اشاره کرد.

کولیوند نیز به عنوان نماینده بسیج شهرستان ملایر، نکاتی در رابطه با لزوم پاسخگو بودن مسئولان، مطالبه از مسئولان و مشکلات شهرستان ملایر مطرح کرد.

مسجد به عنوان سنگر نباید در عرصه جنگ اقتصادی منفعلانه عمل می‌کند

خانم جعفری نماینده حوزه علوم انسانی هم در این نشست، با تاکید بر اینکه نقش مساجد بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: مسجد از صدر اسلام محل تجمع، ارتباط و رفع مشکلات مردم با محوریت دعا و ذکر بوده است که امروز نیز نیازمند ترویج این فرهنگ در جامعه هستیم.

وی با گلایه از اینکه مساجد تنها در زمان اقامه نماز باز است، گفت: مسجد سنگر است، اما چرا این سنگر در عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی به صورت منفعلانه عمل می‌کند، در حالی که لازم است در خط مقدم این عرصه حضوری جدی داشته باشد.

گزارشی از نشست صمیمی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در همدان | از احترام ویژه به دانشجویان تا مطالبه گری مدیریتی

حمیدرضا زارعی، دبیر طرح تحقیقاتی شمسا هم با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران برنامه‌های مشخصی برای کوتاه مدت و بلند مدت ندارد، گفت: امروز لازم است تا مردم تغییر دولت و رویکردها را احساس کنند.

وی با تقدیر از امام جمعه همدان در تغییر محل دفتر خود به یک ساختمان قدیمی در روزهای اول حضور در همدان، مطرح کرد: این انتظار از امام جمعه همدان وجود دارد که پس از این اقدامات انقلابی، در سایر موارد نیز شاهد چنین روش‌ها و برخوردهایی باشیم.

حفظ تکریم ارباب رجوع در ادارات و لزوم حضور جوانان در بدنه مدیریتی استان از دیگر نکاتی بود که توسط دبیر طرح تحقیقاتی شمسا از امام جمعه همدان مطالبه شد.

بختیاری، نماینده انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان، آخرین سخنران مراسم بود که توجه دانشگاه به کارآفرینی و فراهم کردن حضور دانشجویان در بازار کار را ضروری دانست و آموزش مهارت های زندگی را اصل مهمی در بین دانشجویان دانست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha