دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1021956
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
اسرائیل

حوزه/ آقا از این واقعه سخت آزرده‌ خاطر و متأسف شد، و فوراً موضوع را تعقیب و جداً خواستار شدند که دولت شناسایی خود را پس بگیرد، و از مسلمانان به‌ واسطه خطایی که کرده عذرخواهی نماید، و آنچه به یاد دارم اقداماتی شد و اینها ابتدا خواستند انکار نمایند، و به صورت‌هایی عذرخواهی نمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در کتاب فخر دوران آورده است:

در زمانی که مشهور شد ایران، اسرائیل را به رسمیت به‌ طور کامل یا ناقص شناخته است و با واکنش سران بعضی کشورهای اسلامی مواجه شد ازجمله سران مصر شخص عبدالناصر (جمال) و رئیس و شیخ جامع الازهر و بعضی دیگر، رسماً شاه را محکوم و طی تلگرافاتی که به محضر آقا کردند، شاه را تقبیح و در واقع تنبیه او را از آقا (آیت الله العظمی آقای بروجردی ره) درخواست نمودند، حقیر در جریان قرار گرفتم و تلگرافات آنها را مطالعه نمودم.
آقا از این واقعه سخت آزرده‌ خاطر و متأسف شد، و فوراً موضوع را تعقیب و جداً خواستار شدند که دولت شناسایی خود را پس بگیرد، و از مسلمانان به‌ واسطه خطایی که کرده عذرخواهی نماید، و آنچه به یاد دارم اقداماتی شد و اینها ابتدا خواستند انکار نمایند، و به صورت‌هایی عذرخواهی نمودند.
به ‌هرحال آقا با جواب‌هایی که به‌طور شفاف و زنده به رئیس‌جمهوری مصر و دیگران دادند این عمل را شدیداً محکوم، و خودشان و شیعه را در کنار سایر مسلمین با صهیونیست‌ها درگیر و در جهاد شمردند، و همواره فکر ایشان به مسأله فلسطین مشغول بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha