یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1022654
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
قرآن

کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان از فعالیت حدود ۵۰۰ تشکل قرآنی فعال در استان خبر داد و گفت: در این مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بین ۳۰تا۴۰ دوره‌ عمومی و تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

مهدی صفرزاده، کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در حاشیه هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، فعالیت های این اداره کل را در سه حوزه آموزشی، تبلیغی، ترویجی و پژوهش در قرآن دانست و گفت: آموزش روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، مفاهیم و حفظ سور منتخب قرآن از جمله برنامه های آموزشی است.

وی ادامه داد: در کنار دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی مفاهیم، قرائت و حفظ کل قرآن، دوره‌های تربیت کادر متخصص هم برگزار می شود.

کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: تربیت کادر متخصص شامل تربیت‌معلم قرآن، مربی تجوید روخوانی و روان‌خوانی، تربیت‌مدرس و داور قرآن کریم است.

وی از دیگر طرح‌های مهم اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان را ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن اعلام کرد و تصریح کرد: آزمون شفاهی و کتبی این دوره تخصصی در ده جز،بیست جز و حفظ کامل قرآن با همکاری وزارت علوم را برگزار می کنیم.

صفرزاده ادامه داد: به حافظانی که این آزمون‌ها را بگذرانند براساس دوره مدرک معادل دیپلم، فوق‌دیپلم ،لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا اعطا می‌شود.

وی با بیان این‌که ۱۲۰ مؤسسه قرآنی و ۳۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان اصفهان و در مجموع ۵۰۰ تشکل قرآنی فعال است، افزود: در این مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بین ۳۰تا۴۰ دوره‌ عمومی و تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون چند هزار نفر در دوره‌های عمومی این موسسات و تشکل های قرآنی شرکت کرده اند.

صفرزاده با اشاره به فعالیت این اداره‌کل در حوزه فضای مجازی هم افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در تمامی دوره‌های قرآنی می‌توانند به سامانه مجازی آموزش قرآن کریم در سایت تلاوت مراجعه کنند.

کارشناس قرآنی خاطر نشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت آفلاین و آزمون آن به‌صورت آنلاین برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

صفرزاده دیگر فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی را اعطای مجوز به مؤسسات قرآنی و خانه های قرآنی روستایی و شهری و حمایت و نظارت بر فعالیت آنها اعلام کرد و ادامه داد: جلسات قرآن خانگی با عنوان طرح نور الثقلین نیز با حمایت‌های مادی و معنوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha