چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: متاسفانه مسئولان متولی در بحث مدیریت فضای مجازی و امور فرهنگی در سال‌ها و دهه‌های اخیر، کم کاری‌های بسیاری انجام داده‌اند که امروز چوب این سهل انگاری‌ها را می‌خوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، سید موسی محمودی امروز در نشستی با حضور جمعی از جوانان و نخبگان شهرستان بیجار که با موضوع تهاجم فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: امروز جنگ نرم عملا جای تقابل نظامی بین کشورها را گرفته، چرا که تاثیرات جنگ نرم و فرهنگی بسیار عمیق و ماندگارتر است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: امروز دشمنان با استفاده از تکنولوژی برتری که در بحث رسانه در اختیار دارند، کشورهای اسلامی را آماج تهاجم فرهنگی خود قرار داده‌اند، تا جایی که می‌توان اذعان کرد که در این کار خود تا حدودی هم موفق بوده‌اند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به تاثیرات مخرب ماهواره و شبکه‌های مجازی بر فکر و عقیده جوان مسلمان، عنوان داشت: متاسفانه شاهدیم که برخی از خانواده‌ها به جای استفاده از رسانه‌های ملی به سمت و سوی استفاده از ماهواره و شبکه‌های برون مرزی می‌روند که این خود زمینه‌ای برای استحاله فکری و عقیدتی آنان است.

وی افزود: محتوای برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی حول محور تخریب اعتقادات و معنویات است، بنابراین در سال‌های اخیر دشمنان میلیاردها دلار برای رسیدن به این هدف شیطانی خود هزینه کرده‌اند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در این میان بیشترین سرمایه‌گذاری شیطانی دشمنان، بر روی نوجوانان و جوانان مسلمان است، چرا که دشمن می‌خواهد جوان مسلمان، جوانی منفعل، درون گرا و دین گریز باشد.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر لزوم هوشیاری در این عرصه، یادآور شد: متاسفانه مسئولان متولی در بحث مدیریت فضای مجازی و امور فرهنگی در سال‌ها و دهه‌های اخیر کم کاری‌های بسیاری انجام داده‌اند که امروز چوب این سهل انگاری‌ها را می‌خوریم.

این استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه بهترین دفاع در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان، حمله است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های متنوع فرهنگی در بُعد کمّی و کیفی در کشورمان بسیار است، اما لازم است تا این استعدادها و پتانسیل‌ها را وارد میدان نبرد فرهنگی و عقیدتی با دشمن کنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مسئله دیگری که همواره یک دغدغه مهم برای فعالان فرهنگی کشور محسوب می‌شود، استفاده نادرست و اشتباه از ظرفیت‌های فرهنگی در کشور است و لذا ضروری است تا بتوانیم فرهنگ ایرانی، اسلامی را با کار تخصصی و البته با استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی، به جهانیان به خوبی معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    فضای مجازی در حال حاضر به صورت افسارگسیخته، جایی برای ترویج بی بند و باری و زمینه ساز گناه در جامعه است؛ پاسخ مسئولان و ارائه دهندگان اینترنت به این بی حرمتی چیست؟! دادستان کل کشور مسئول بررسی و برخورد با مسئولان سهل انگار است!
    • موسوی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      دولت ها فقط با دریافت مالیات از اینترنت و فضای مجازی کار دارند تا اموراتشان بگذرد و حقیقتا در دریافت مالیات بسیار هوشمندانه عمل می کنند، و مسئولان را با جلوگیری از ترویج فساد در فضای مجازی، کاری نیست، چون درآمدی در آن ندارند! و گفتن این حرف ها مانند فرو کردن میخ آهنی در سنگ است!