پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نادر طالب زاده

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) گفت: معرفی شاخصه های سینمای تراز انقلاب و سینمای استراتژیک متناسب با اهداف انقلاب اسلامی، از جمله خدمات ماندگار مرحوم طالب زاده بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت درگذشت هنرمند فرهیخته و انقلابی، مرحوم حاج نادر طالب زاده اظهار داشت: آقای طالب زاده حقیقتاً از جمله سینماگران انقلابی و چهره هایی بود که اقدامات جدی در زمینه معرفی و تبیین شاخصه های سینمای تراز انقلاب اسلامی و سینمای استراتژیک در مسیر اهداف انقلاب انجام داد.

وی افزود: ویژگی های بسیار شاخصی در این بزرگوار مشاهده می شد که شخصیت ایشان را از سایر سینماگران و هنرمندان متمایز می کرد، کما این که خدمات و آثار ماندگار این بزرگوار هیچ گاه از خاطره مردم ما به خصوص فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فراموش نمی شود.

وی همچنین گفت: مرحوم طالب زاده کسی بود که در نوجوانی و جوانی در آمریکا زیسته و با فرهنگ آن جا رشد کرده بود اما با شروع انقلاب اسلامی، شیفته امام (ره) شده و با تمام سختی ها به کشور بازمی گردد و تمام عمر خود را صرف آرمان خواهی و دفاع از انقلاب اسلامی می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از ابتدایی ترین کارهای ایشان همراهی با شهید سیدمرتضی آوینی بود و در این جا باید متذکر شد که ما شهید آوینی را بعد از شهادت ایشان از طریق آثارش و به واسطه امثال آقای طالب زاده شناختیم. نادر طالب زاده نگذاشت که سینمای مستند انقلاب بی فروغ بماند، کما این که اهداف و آرمان های شهید آوینی را با برنامه های مختلف و تولید مجموعه های رسانه ای و راه اندازی جشنواره هایی مثل فیلم عمار با قوت دنبال کرد.

وی افزود: بی شک یکی از فعالیت های جدی ایشان در تراز انقلاب اسلامی، جشنواره فیلم عمار بود که نیروهای انقلابی که به دلایل مختلف از چارچوب رسانه ای کنار زده می شدند را شناسایی کرده و رشد می داد و وارد سینمای کشور می کرد. به واقع، تولیدات عمار در سال های اخیر مرهون تلاش های آقای طالب زاده است که مورد حمایت شدید مقام معظم رهبری نیز قرار می گرفت.

وی بیان داشت: از سوی دیگر آثار و کارهای ایشان خار چشم دشمنان می شد چرا که هدفش این بود که سینمای ایران را به یک سینمای استراتژیک در تراز انقلاب معنا ببخشد و زمینه تحقق آن را فراهم کند و طبعاً در این مسیر افرادی که یا پس مانده های رژیم گذشته به شمار می روند و یا علاقه مندان به جریان غرب گرا محسوب می شوند از جمله دشمنان و مخالفان وی بوده و هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه همچنین گفت: از دیگر فعالیت هایی شاخص این سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می توان به تلاش در برگزاری رویدادها و جشنواره هایی مثل صهیونیسم پژوهی و آمریکا پژوهی و آخرالزمان پژوهی اشاره کرد که حقیقتاً بسیار تأثیرگذار در هدایت افکار عمومی بودند.

وی یادآور شد: از سویی شناخت دقیق او از جامعه غربی و آمریکایی پیشتوانه خوبی بود تا بهتر بتواند آن فرهنگ و تمدن را به جامعه ما بشناساند و به نظر بنده، طالب زاده فردی بود که به صورت علمی و کارشناسی شعار مرگ بر آمریکا را تثبیت می کرد، از سویی نیز در برنامه سازی و همایش ها و جشنواره ها، فرهیختگانی در سراسر عالم را دعوت می کرد که در مبارزه با استکبار همکلام و همراه ایران اسلامی بودند و باعث سازماندهی این جریان در عرصه بین الملل و همگانی کردن پیام و رهنمود امام و رهبری شد که همین رویکرد ایشان در گسترش اهداف انقلاب در دنیا بسیار مؤثر بود.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: برنامه های ایشان در نقد غرب و آمریکا و صهیونیسم در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار و نیز دفاع از مظلوم، باعث شد که هجمه ها علیه این بزرگوار زیاد باشد و مورد تهمت ها قرار گیرد، اما با همه این ها هنر ایشان این بود که حرف هایش را مستدل و منطقی و علمی مطرح می کرد و از ظرفیت و دیدگاه فرهیختگان و اساتید شاخص جهانی استفاده می نمود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از کارهای بسیار مهم ایشان، معارفه جبهه انقلاب در سطح بین الملل بود، چه آن که بعد از جنگ تحمیلی به کشورهای مختلف از جمله بوسنی، سوریه و یمن و عراق و نیجریه و الجزایر و سودان و ...سفر کرد و کارهای قوی ساخت و نیروهای انقلابی را شناسایی و تجمیع می نمود.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر افزود: مرحوم طالب زاده به شدت معتقد بود که ما برای صدور انقلاب نیاز به این داریم که فرهیختگان جهان اسلام که همراه و همفکر انقلاب هستند را جمع کرده و از ظرفیت آن ها در این راستا استفاده کنیم و خودش نیز انصافاً در این مسیر بسیار فعال و الهام بخش بود.

وی گفت: او همچنین در کنار کارهای علمی، از فعالیت های رسانه ای غافل نبود کما این که یکی از عظیم ترین پروژه های سینمایی کشور با عنوان" بشارت منجی " را ساخت که بحث مهم حضرت عیسی(ع) و مسیحیت بود به عنوان یک اثر استراتژیک در آن مطرح بود.

وی همچنین بیان داشت: همه این ها باعث شد که یک شخصیت وزین و ماندگار در تاریخ سینمای انقلاب اسلامی تثبیت شود و از نادر طالب زاده به عنوان یکی از اُسوه های پرتلاش و مجاهد و پرانگیزه در این راستا یاد گردد که به طور جدی به دنبال انقلابی کردن رسانه ملی و سینمای ایران بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در خاتمه گفت: از شاخصه های و ویژگی های آن مرحوم، شناخت دقیق اهداف و آرمان های والای انقلاب بود و این که اسیر خدعه ها و ترفندهای دشمن نشد و همین ها باعث شد این مرد بزرگ، دشمنانی در داخل و خارج کشور داشته باشد. به هر صورت امیدواریم که تلاش ها و خدمات آن بزرگوار مورد رضایت خدا و اهل بیت و امام زمان (عج) قرار گیرد و محشور با یاران شهیدش و به خصوص سیدالشهدا(ع) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha