یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله عندلیب

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه در پیامی به مناسبت روز معلم ضمن تقدیر از تمام معلمان خود در دوران تحصیل، تاکید کرد که همواره خود را مدیون همه معلمانم می‌دانم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی، از اساتید سطح عالی حوزه، در پیامی به مناسبت روز معلم ضمن تقدیر از تمام معلمان خود در دوران تحصیل، تاکید کرد که همواره خود را مدیون همه معلمانم می‌دانم

در این پیام آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
#همواره_مدیون_همه_معلمانم
*اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِجَمیعِ مَنْ عَلَّمَنی‌ خَیراً، اَوْ تَعَلَّمَ مِنّی‌ عِلْماً*

برخودم لازم می‌بینم که یاد خیر کنم از تمام معلمان و مربیانی که حق عظیمی بر این طلبه حقیر دارند و در رأس همه از پدر و مادرم که نخستین و مؤثرترین معلمان و مربیانم بودند

یاد نیک می‌کنم از بزرگوارانی که در همدان در دوران کودکی به من قرائت قرآن کریم آموختند و معلمان و دبیران عزیز دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و نیز اساتید معززی که حدود دو سال در حوزه علمیه آن شهر دروس حوزوی را با آن‌ها آغاز کردم.

از سال ۱۳۵۶ که وارد حوزهٔ علمیهٔ قم شدم، از محضر اساتید گرانقدری کسب فیض کرده‌ام که اغلب آن‌ها از دنیا رفته‌اند، برای همه آنها از رب رحیم، طلب رحمت و مغفرت دارم و برای آنها که هستند سلامتی و عمر بابرکت آرزو می‌کنم.

در اینجا تقدیر ویژه می‌کنم از معلم قرآنم برادر آزاده سید احمد قشمی و از آموزگار سال اول ابتدایی مرحوم آقای خداکرمی که به من خواندن و نوشتن آموخت.

وظیفه دارم بالخصوص از مرجع و فقیه بزرگوار شیعه شیخنا الاستاد آیت الله وحید خراسانی (دامت برکاته) نام ببرم که حدود بیست سال از محضر مبارکش استفاده‌های فراوان برده ام و من تا زنده‌ام خود را مدیون آن بزرگوار می‌دانم.

بیش از سی سال است که افتخار معلمی دارم، قطعا در این مدت طولانی هم خطای علمی و هم لغزش اخلاقی نسبت به طلاب و فضلای عزیز داشته‌ام ولی امیدوارم نور چشمانی که مدتی در بحث حقیر حاضر بوده‌اند مرا عفو بفرمایند.

اردیبهشت ۱۴۰۱
محمد عندلیب همدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha