پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / دیدار نماینده ولی فقیه و مسئولین استان همدان با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه / امام جمعه همدان با دعوت از آیت‌الله العظمی نوری همدانی برای سفر به همدان، گفت: قطعا حضور علمای بزرگ نقش اجتماعی موثری در حرکت جامعه دارد و دیدن علمای عالم برای مردم انگیزه معنوی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، روز گذشته در دیدار مسئولان استان همدان با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، با اشاره به اینکه سند فرهنگی استان در دست تهیه و تدوین است، اظهار داشت: متاسفانه همدان از استان‌های پیر می‌باشد و لذا در تلاش‌ هستیم تا طی برنامه‌ریزی‌هایی مسائل و مشکلات جمعیت را در استان حل کنیم.

وی با دعوت از آیت‌الله العظمی نوری همدانی برای سفر به همدان، گفت: قطعا حضور علمای بزرگ نقش اجتماعی موثری در حرکت جامعه دارد و دیدن علمای عالم برای مردم انگیزه معنوی ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ارتباطات خوبی بین مجموعه‌ها و مسئولان استانی وجود دارد، مطرح کرد: مجموعه مسئولان استانی و مردم همدان بی‌صبرانه مشتاق حضور آیت‌الله العظمی نوری همدانی در استان هستند.

وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت حوادث تاریخی در استان همدان و معرفی آن به نسل‌های بعدی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بمباران نماز جمعه روز قدس در سال ۶۱ همدان، یکی از اتفاقاتی است که کمتر به آن پرداخته شده، بنابراین درصدد هستیم تا به مناسبت چهلمین سال شهدای نماز جمعه روز قدس همدان که به امامت آیت الله العطمی نوری همدانی برگزار شد، مراسمی بزرگداشتی را با حضور این مرجع بزرگوار تقلید در همدان برگزار کنیم.

گفتنی است در روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱ رژیم بعثی عراق بدستور صدام حسین به تلافی شکست سنگین نیروهای عراقی در جبهه‌های دفاع مقدس به یورش ددمنشانه و بمباران شهرهای ایران اسلامی پرداخت که نماز جمعه روز قدس همدان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جزو نقاطی بود که از این حملات در امان نماند و ده ها نفر از رده های سنی مختلف جامعه همدانی در این حملات به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha