پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مجلس علمای شیعه لبنان با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه / سرپرست مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: این مجلس همواره حامی مقاومت بوده و مهمترین کاری که کرده جلوگیری از ایجاد فتنه در بین شیعه و سنی بوده است و این مجلس از طریق ارتباطاتی که دارد می تواند به شیعیان خدمات ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ علی الخطیب در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان گزارشی از شکل گیری مجلس اعلای اسلامی لبنان، اظهار داشت: پس از استقلال لبنان، شیعیان در نظام لبنان به حساب نمی آمدند و خارج از مناسبات نظام لبنان بودند. مناطق آنها کم برخوردار و به آنها رسیدگی نمی شد و در حاشیه مناطق زندگی می کردند و اگر خدماتی هم بود خودشان انجام می دادند؛ به همین خاطر فرزندان آنها مجبور بودند به خارج از لبنان بروند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مشکلات، مشکل دیگر، رژیم صهیونیستی و اسرائیل بود که شروع به دست اندازی به این مناطق کرد. اواخر دهه پنجاه امام موسی صدر وارد لبنان شد و شروع به اصلاح نظام لبنان کرد؛ سپس یک جنبش اجتماعی به وجود آمد که دولت تبعیض قائل نشود و همه را به یک چشم نگاه کند.

سرپرست مجلس اعلای شیعیان لبنان خاطرنشان ساخت: گروه های مختلفی می خواستند جلوی امام موسی صدر را بگیرند و در نتیجه جنگ داخلی به وجود آمد؛ اما ایشان در مقابل این جنگ ایستادگی کرد و بیان کرد که این کار به نفع اسرائیل است و هیچ نفعی برای لبنان ندارد و در ادامه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به وجود آمد و مهمترین کار این مجلس، حفاظت از منافع مناطق شیعه نشین لبنان بود.

شیخ علی الخطیب با اشاره به اینکه امام موسی صدر یک حس اقتدار به شیعیان بخشید، افزود: ایشان توانست ارتباط و تعامل را با کشور های عربی به وجود بیاورد و به عنوان اولین رئیس مجلس اعلای شیعان لبنان انتخاب شدند.

سرپرست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان گفت: مجلس اعلای شیعیان لبنان همواره حامی مقاومت بوده و مهمترین کاری که کرده جلوگیری از ایجاد فتنه در بین شیعه و سنی بوده است و این مجلس از طریق ارتباطاتی که دارد می تواند به شیعیان خدمات ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha