پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی«ضرورت حمایت از فلسطین آری یا خیر» به مشارکت دو مدرسه علمیه خواهران شهر یزد با حضور بانوان طلبه با هدف پاسخگویی به شبهات و تبیین مواضع جمهوری اسلامی در مسئله حمایت از قدس و فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، بانوان طلبه حوزه علمیه خواهران استان یزد به عنوان یکی از استان های پیشتاز در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی هستند و امسال نیز به مناسبت روز جهانی قدس نشست های بصیرتی، تبیینی و نیز کرسی هایی به منظور تبیین مسئله فلسطین و قدس و مبارزه بااستکبار در مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد که پویش قدس تا پایان ماه رمضان ادامه می یابد.

مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر یزد هم پس از روز جهانی قدس کرسی آزاد اندیشی«ضرورت حمایت از فلسطین آری یا خیر»را به میزبانی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س)منطقه آزادشهر یزد با حضور اساتید حوزه از جمله خانم ها مزیدی به عنوان استاد ارائه دهنده، نیکوبخت استاد ناقد و رئیسی دبیر جلسه برگزار کرد که فیلم کامل این کرسی آزاداندیشی دراین گزارش منتشر می شود.

در ابتدای این نشست، دبیر، استاد ارائه دهنده و استاد ناقد هر یک خود را معرفی کردند و اهداف جلسه را برای بانوان طلبه شرکت کننده بیان کردند.

اولین سئوال و شبهه مطرح شده توسط استاد ناقد این کرسی با موضوع خرید زمین های فلسطینیان در چند دهه قبل توسط اسرائیلیان بود که این خرید زمین را بهانه اشغال فلسطین کرده اند و استاد ارائه دهنده کرسی(خانم مزیدی)پاسخ داد:

استاد ناقد، یکی دیگر از شبهات مطرح شده درباره مسئله فلسطین را بیان کرد که آیا دلیل قرآنی برای حضور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس و یا حمایت از مردم فلسطین وجود دارد؟

در ادامه، استاد ناقد دلیل قرآنی یرا پذیرفت ولی سئوال و شبهه دیگری مطرح شد که در عالم چرا ما باید به فلسطینیان کمک کنیم و چرا این را وظیفه خود می دانیم در حالی که در کشور ما گرانی و مشکلات زیادی وجود دارد؟

یکی از طلاب شرکت کننده وارد بحث شد و سئوال کرد: چرا ما ایرانیان مثل سوریه با اعزام نیرو به فلسطینیان کمک نمی کنیم؟خانم مزیدی پاسخ داد:

در ادامه، استاد ناقد سئوال دیگری را مطرح کرد که چرا در فلسطین عده ای به دنبال مذاکره هستند و علت حمایت ما از جبهه مقاومت علیه اسرائیل چیست؟و چه ضرورتی دارد؟

حمایت از مظلومان عالم چه منافع ملی برای جمهوری اسلامی ایران دارد؟

پاسخ به سئوال طلاب در این زمینه

یکی از طلاب علت انهدام پایگاه عین الاسد توسط ایران پس از شهادت حاج قاسم را سئوال کرد؟

سئول طلاب در خصوص حمایت ایران در خارج از مرزها توسط ایران چیست؟ پاسخ استاد و طلاب را در این زمینه می بینیم:

سابقه تاریخی قوم بنی اسرائیل

ماجرای برجام و بدعهدی آمریکا و حضور طلاب در بحث

استاد ناقد یکی از شبهات مطرح شده علیه ایران در خصوص تروریست خواندن ایران در عرصه بین الملل را بیان کرد و گفت: چرا با وجود همه حمایت های ما از مظلوم و مردم فلسطین ولی دشمنان وجهه بین المللی ما را خدشه دار می کنند؟

در پایان طلاب در خصوص مذهب اکثریت فلسطینیان سئوال کردند که اساتید شبهات و تفرقه افکنی دشمنان را در این خصوص پاسخ دادند:

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    عالی