جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در ایام انتخابات همه جریانات از مشکلات مردم دم می‌زنند، گفت: اگر واقعا این جریانات به دنبال منافع مردم و رفع مشکلات هستند، امروز زمان آن است که همه با هم در کنار یکدیگر باشند و دولتی که در عرصه حل مشکلات اقتصادی در خط مقدم حضور دارد را کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: درست است که ماه مبارک رمضان به پایان رسید، اما عبودیت و استمرار رعایت تقوا و حضور در مساجد یک نیاز اساسی برای انسان است و که نباید از آن غافل شویم.

وی با اشاره به یکی از خطبه‌های امیرالمومنین(ع) که در آن سه نکته را به جامعه اسلامی متذکر می‌شوند، گفت: در این خطبه حضرت بر لزوم یاری کردن همدیگر در کارهای نیک، در تقوا و حرکت به سمت خدا تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه لازم است تا جامعه بستر مهرورزی را فراهم کند تا شاهد محبت مردم به یکدیگر باشیم، یادآور شد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی در این روزها که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ضروری است که مردم به فکر یکدیگر باشند.

وی افزود: به طور مثال کسی که در بازار فعالیت می‌کند نباید احتکار و گرانفروشی کند و به دیگران رحم کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت برای برطرف کردن مشکلات در تلاش است، گفت: در کنار تلاش‌های مسئولان مردم هم وظایفی دارند و می‌توانند به عنوان کمک‌حال دولت به ایفای نقش بپردازند.

همه مردم نسبت به اتفاقات اجتماعی حساس باشند

وی با طرح این سوال که به فرض اینکه اگر نظارتی هم در بازار وجود نداشته باشد آیا به عنوان یک مسلمان حق گرانفروشی یا رباخواری داریم، خاطر نشان کرد: همه افراد جامعه لازم است که امروز با احترام با یکدیگر رفتار کنند و در هر قشری سعی شود تا فضای عاطفی و مهرورزی جریان داشته باشد.

وی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع توسط کارمندان، رفتار مبتنی با رأفت و محبت والدین با فرزندان و رفتار منصفانه کاسبان با مردم از جمله این موارد است.

رئیس شورای حوزه استان همدان با تاکید بر اینکه امروز زمان اختلافات سیاسی نیست، گفت: دولت برای حل مشکلات اقتصادی که دغدغه رهبر معظم انقلاب و مردم است شبانه روز در حال تلاش است اما لازمه آن این است که همه جریانات سیاسی از اصلاح‌طلب و اصولگرا دولت را کمک کنند و اگر کمکی هم نمی‌کنند، حداقل مانع‌تراشی نیز نکنند.

امروز زمان رفع مشکلات و دغدغه های مردم است نه دعواهای سیاسی

وی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات همه جریانات از مشکلات مردم دم می‌زنند، یادآور شد: اگر واقعا این جریانات به دنبال منافع مردم و رفع مشکلات هستند، امروز زمان آن است که همه با هم در کنار یکدیگر باشند و دولتی که در عرصه حل مشکلات اقتصادی در خط مقدم حضور دارد را کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید به حاشیه‌سازی‌ها توجه کند، عنوان کرد: نقد دولت به معنای کمک به دولت است و آنچه ایراد دارد نقد با هدف مانع‌تراشی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه امروز همه باید به حل مشکلات مردم کمک کنند، اظهار داشت: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند که "امروز مشکل مردم را حل کنید، وقت برای دعوا بسیار است"، بنابراین اگر دعوایی نیز برخی دارند آن را به پس از حل مشکلات مردم موکول کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، بر لزوم مراقبت از نوجوانان در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: بعد از کرونا و تعطیل مدارس، حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی تشدید شده و لذا ضروری است تا والدین نسبت به این حضور مراقب باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه لازم است تا فضای مجازی قانونمند شود، یادآور شد: حالا که قانونمند کردن فضای مجازی انجام نشده، ضروری است تا خود خانواده‌ها بر استفاده صحیح از فضای مجازی نظارت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha