شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ خطیب نماز عید فطر تهران گفت: هرچند برای ما ملموس است که هم رئیس جمهور و هم همکارانشان آنچه از دستشان بر می آید انجام می‌دهند و هرچند رئیس جمهور از نزدیک حال مردم را جویا می‌شود، ولی گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز (سه شنبه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

وی ضمن تشکر از امت اسلامی و جبهه مقاومت برای حضور در راهپیمایی روز قدس،‌ اظهار کرد: در روز قدس همه ایران و هم کشورهای اسلامی به میدان آمدند و بعد از دو سال کرونا نشان دادند هیچ مسئله ای مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند و قدس و فلسطین زنده است و امت اسلامی حامی فلسطین قد برافراشته هستند.

جوانان فلسطینی عرصه را برای رژیم صهیونیستی تنگ کرده اند

وی افزود:‌ جوانان فلسطینی جان بر کف گرفته اند و با خون خود عرصه را بر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی با عملیات های شجاعانه و شهادت طلبانه تنگ کرده اند،‌ گفت: صهیونیست‌ها که موضع تهاجمی داشتند، امروز از ترسشان دلهره و اضطراب دارند و چهره هایشان نشان می دهد که به پایان خط رسیده اند؛ جوانان فلسطینی با مقاومت از جنین تا حیفا و تل آویو در عملیات‌های شجاعانه اسرائیل را در انزوای کامل و تدافعی قرار داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود:‌ چاره دردها و کلید پیروزی، مقاومت و پافشاری بر مقابله و شکاندن شاخ غاصب است.

سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث افغانستان و یمن

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله افغانستان تصریح کرد:‌ مردم مظلوم افغانستان در شهرهای مختلف آماج کینه دست‌پرورده های آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و در مساجد و محیط‌های آموزشی صدها مسلمان با زبان روزه به خاک و خون کشیده شدند و این وجدان بشریت را آزرده می‌کند و به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که برای اوکراین آنگونه سر و صدا می‌کنید و اوکراینی‌های سیاه پوست را از قطار پیاده می‌کنید و تبعیض نژادی را برای چندمین بار پیاده می‌کنید، اما در قبال ظلم به افغانستان، یمن و مظلومین عالم سکوت می‌کنید.

وی افزود: ما از هیئت حاکمه افغانستان به جد می خواهیم امنیت را برای آحاد ملت مطلوم افغانستاان تامین کنند و شبکه های تروریستی را شناسایی و مجازارت کنند و مردم افغانستان را به یک اعتماد و آرامش برسانند.

هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای کارگر و کار ارزش قائل نیست

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با تبریک روز کارگر خاطرنشان کرد:‌ کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد و هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از معیشت، مسئله تکریم کارگران است،‌ بیان کرد: کارگران در طول 43سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق و فتنه گر و آشوبگری نتوانست قشر کارگر را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند. صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگرها هستند.

رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک روز معلم تصریح کرد: حیات طیبه بشر به علم،‌ عالم و معلم است، فلذا رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه ما ساختن آینده سازان کشور است؛ توقع جدی داریم که هم در کتب درسی تجدید نظر کنند و مهم تر از آموزش، تربیت و ساختن جوانمان و نوجوانان خوب است.

وی تاکید کرد: جامعه ما نیاز به فرهنگ، اخلاق، ایثار و سعه صدر دارد. طبیب، جسم ما را معالجه می‌کند، ولی عالم دینی روح و ابدیت ما را تأمین می‌کند و انتظار می رود در این فرصت فرزندان را به حوزه های علمیه بفرستید.

گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: دولت سیزدهم را با ریاست یک عالم سختی کشیده و رنج دیده داریم که با همه وجود مردم را درک کرده و مردم هم با همه وجود به او رای داده اند و به صداقت و امانتش یقین داریم، اما تعدادی، قشری و گروه‌هایی از مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج‌اند و همه جا گله می‌کنند و انتظار دارند که این بن‌بست تمام شود و مردم با آرامش در کنار دولت و نظام مثل گذشته فداکاری هایشان را داشته باشند.

وی گفت: هرچند برای ما ملموس است که هم رئیس جمهور و هم همکارانشان آنچه از دستشان ساخته است انجام می‌دهند و هرچند رئیس جمهور از نزدیک حال مردم را جویا می‌شود، ولی گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست.

لزوم پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه های افسارگسیخته

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه هایی که افسارگسیخته شبهه پراکنی کرده و با آبروی مردم بازی می‌کنند از چیزهایی است که از دولت و همه مسئولین توقع داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha