جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سیاسی بازی و جناح بندی در آموزش و پرورش سمّ است و آموزش و پرورش باید نسبت به آگاه‌سازی سیاسی با دعوت از سخنران و هادیان برای آگاه‌سازی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشن: یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا عدالت بوده و برای رسیدن به عدالت، راهکارهای مختلفی از جمله مبارزه با فقر، فساد و تبعیض وجود دارد.

وی با ذکر این سوال که چطور با تبعیض مبارزه کنیم، افزود: مردم در زمینه‌های اقتصادی با مشکلات فراوانی مواجه بوده اما یکی از مشکلات اصلی‌شان شکاف اقتصادی و تبعیض در مسائل اقتصادی و برخوردارهای ناروا برخی افراد خاص است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه تبعیض مردم را آزار می‌دهد، گفت: بیش از فقر، تبعیض مردم را آزار می‌دهد و تبعیض برای مردم گزنده است، بنابراین لازم است تا برای کم شدن و از بین رفتن تبعیض از جامعه تلاش کنیم.

خطیب جمعه تبریز با تبریک هفته معلم خاطر نشان کرد: به مناسبت این هفته، تمام نمازهای جمعه در سراسر کشور در اختیار آموزش و پرورش بود و امروز نماز جمعه باشکوه تبریز هم اعم از سخنران قبل از خطبه، مجری برنامه، گروه سرود، مکبر و موذن همه از آموزش و پرورش، معلمان و فرهنگیان عزیز بودند.

وی افزود: خوشبختانه گره‌ای که در ارتباط با انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی وجود داشت، با تدبیر و حکمت استاندار آذربایجان‌شرقی و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز، معاون وزیر آموزش و پرورش و در نهایت با عنایت وزیر آموزش و پرورش باز شد و صیادی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش بالاخره معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تقدیر از خدمات پاشایی مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: استفاده از نیروهای انقلابی با تمام سلیقه‌ها مورد تاکید بوده و لازم است که به نیروهای انقلابی و متعهد میدان داده شود.

امام جمعه تبریز همچنین تاکید کرد: دانشگاهیان، دانشجویان و آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان باید نسبت به مسایل سیاسی آگاه‌ترین قشر جامعه باشند.

وی با بیان اینکه سیاسی بازی و جناح بندی در آموزش و پرورش سم است، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید نسبت به آگاه‌سازی سیاسی، با دعوت از سخنرانان و هادیان برای آگاه‌سازی اقدام کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر جانشین پروری در تمام ادارات به ویژه در آموزش و پرورش گفت: باید در تمام نواحی، مناطق، مدارس و تمام معاونت‌های ادارات کل به همتاسازی جانشین پروری توجه خاص شود تا اگر مدیری می‌رود، مشکلی در این امر و جانشین آن نداشته باشیم.

وی افزود: از وزیر اقتصادی و دبیر مناطق آزاد می‌خواهم که در انتخاب مدیر منطقه آزاد ارس با دقت تسریع کنند تا قبل از سفر ریاست جمهوری به استان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha