شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جهاد کشاورزی

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان، مسئول جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجج اسلام روح الله رحمانی مهر و طباطبایی نسب، مدیرکل و مشاور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، دکتر سیدجواد حسینی، مشاور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و اکبر کرامتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

در این مراسم از تلاش‌ها و خدمات حجت الاسلام میرزایی، مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی قدرانی و حجت الاسلام میرزاجانی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این استان معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح مباحث مربوط به موضوعات اقتصادی در بین مردم و شفاف‌سازی در این زمینه با توجه به ارائه سند تحول دولت در موضوعات اقتصادی گفت: اگر جهاد تبیین در زمینه شفاف سازی اقدامات دولت در اصلاح امور اقتصادی انجام شود و مردم در جریان امور قرار گیرند، همراه دولت خواهند شد و روحانیت در این زمینه وظیفه مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: موضوع امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی مسئله ای است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و جهاد کشاورزی در صف نخست این جبهه قرار دارد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام رحمانی مهر با اشاره به اهمیت تأثیر برنامه ریزی و مدیریت‌های جهاد کشاورزی در تأمین سفره مردم گفت: جهاد تبیین یکی دیگر از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استانهاست تا با روشنگری های انجام شده، مردم از تغییرات موجود در موضوع یارانه ها و بحث آرد و نان مطلع شوند.

در ادامه حجت الاسلام طباطبایی نسب ابراز کرد: باید مضرات ارز ترجیحی و ایجاد رانت‌های ارز در مواد غذایی در بین مردم تبیین شود تا مردم از برنامه دولت برای واریز مستقیم یارانه‌ها به آنها با خبر شوند.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۶ و ۸ دهم میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید شده است که این میزان نسبت به سال ما قبل آن، ۳۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

کرامتی افزود: با احتساب قیمت محصول پای مزرعه ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد از تولید محصولات کشاورزی در استان حاصل شده و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان نیز گردش مالی در استان در حوزه کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha