شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
فرماندار یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: نزدیک به ۱۷۰۰ بانوی طلبه در حال تحصیل و فعالیت در هفت مدرسه علمیه خواهران سطح دو(کارشناسی)، یک مرکز سطح سه(ارشد) و یک مرکز مقطع چهار(دکترا)در سطح شهرستان یزد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، روز یکشنبه در نشستی با مدرسی، فرماندار جدید یزد که در فرمانداری برگزار شد از زحمات فرمانداران سابق به خصوص مهندس رستگاری تقدیر و از همراهی و همکاری آنان تشکر کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تبریک مسئولیت فرمانداری شهرستان یزد به سید محمدرضا مدرسی، به معرفی حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: نزدیک به ۱۷۰۰ طلبه در حال تحصیل و مشغول به فعالیت در مدارس علمیه خواهران شهر یزد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: در استان یزد بیش از نیمی از طلاب خواهر استان در شهرستان یزد و در سه مقطع سطح دو، سه و چهار تحصیل می کنند که هر کدام از این طلاب در زمینه های مختلف اجتماعی سهم بسزایی دارند.

وی بیان کرد: در شهرستان یزد ۱۱ مرکز علمی مربوط به حوزه خواهران داریم که سطح دو (کارشناسی) هفت مرکز، سطح سه(ارشد) یک مرکز، سطح چهار(دکترا) یک مرکز، مرکز پژوهشی یک مرکز و نیز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان را شامل می شود که اکنون در حال فعالیت در زمینه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص برخی فعالیت های مدارس علمیه خواهران یزد، گفت: مدارس علمیه خواهران شهرستان یزد دارای یک گروه علمی، هفت کانون و یک انجمن پژوهشی، هشت مورد پایگاه بسیج طلاب وهشت مورد انجمن زنان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی فعالند .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: کانون دانش آموختگان حوزوی سه مورد در مدارس فعال است و همچنین هفت مرکز نیکوکاری در استان یزد توسط بانوان طلبه یزدی در مدارس علمیه استان راه اندازی شده است که دو مورد آن در شهرستان یزد وجود دارد و در زمینه کمک های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان و به خصوص کمک های مشاوره ای، دینی و فرهنگی فعال هستند.

وی اضافه کرد: مؤسسات قرآنی دو مورد و کانون های قرانی ۹ مورد در مدارس علمیه خواهران فعال است و این ظرفیت بسیار خوبی برای استان و شهرستان یزد محسوب می شود که می توان با تعامل و همکاری از این ظرفیت بهترین استفاده را ببریم.

در این جلسه معاون اداری مالی حوزه خواهران استان با اشاره به پروژه های در حال ساخت حوزه های خواهران، گزارشی از وضع موجود ارائه کرد و بعضی پیشنهادات در زمینه جذب اعتبارات استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و تجهیز ساختمان های آموزشی و تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۱ ارائه داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha