جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین مردانپور در جمع مدیران مدارس علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر نهادهای آموزشی و قضایی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به اینکه از نزدیک وضعیت فرهنگی جامعه را شاهدیم و دشمن در صدد است تا آن را به مسئله امنیتی تبدیل کند، گفت: بعد از شیوع کرونا تهدیدها در این عرصه بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین مردانپور مدیر نهادهای آموزشی و قضایی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، در جمع مدیران مدارس علمیه استان، اظهار داشت: مدتها به دنبال ایجاد یک بستر بودیم تا بتوانیم از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مناطق مورد نیاز در موضوعات فرهنگی، تبلیغی، تربیتی استفاده کنیم.

وی افزود: با وجود آنکه بسترها آماده شد، اما بودجه وجود نداشت تا حداقل بتوانیم هزینه ایاب و ذهاب را به طلاب بدهیم، البته بسیاری از طلاب، سال‌ها است که با هزینه شخصی و به صورت جهادی در مناطق محروم و روستایی رفت‌وآمد دارند.

حجت الاسلام مردانپور با اشاره به اینکه از نزدیک وضعیت فرهنگی جامعه را شاهد هستیم و دشمن در صدد است تا آن را به مسئله امنیتی تبدیل کند، گفت: بعد از شیوع کرونا تهدیدها در این عرصه بیشتر شد و یکی از علل اصلی آن تعطیلی مدارس و رو آوردن کودکان و نوجوانان به فضای مجازی بود.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات اقتصادی هنوز شروع نشده، جنگ روانی شروع شده، مطرح کرد: به دلیل آنکه مدیریت فضای مجازی در دستان ما نیست، بنابراین شاهد بودیم که دشمن به دنبال آن بود تا کل کشور را از لحاظ روانی بهم بریزد.

مدیر نهادهای آموزشی و قضایی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: متاسفانه فضای مجازی بدون هیچ گونه مدیریت و پشتوانه فکری در اختیار نسل جوان قرار گرفته و لذا با این شرایط مکلفیم با حضور پر رنگ در مدارس، جلو آسیب رسیدن بیش از حد به فرزندانمان را بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ن. کرمی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    تجمیع دو معاونت مهم ( تبلیغ و امور فرهنگی و معاونت سیاسی، اجتماعی) که بیشترین ماموریت ها را در جامعه شهری و روستایی بر عهده دارد، لازم است مسئولیت آنها را به دو نفر بصورت مجزا واگذار کنیم. تا شاهد حضور کم رنگ روحانیت و طلاب در روز قدس در مراسم و مناسبتی دیگر نباشیم. در حال حاضر بر عهده یکنفره که بنده خدا اگر بتواند به معاونت تبلیغ و امور فرهنگی برسه هنر کرده است.