جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

حوزه/ در دیدار مدیر کل بیه سلامت سیستان و بلوچستان با نماینده ولی‌فقیه در استان اعلام شد که بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، امروز در دیدار با مدیر کل، معاونین و جمعی از مدیران ستادی بیمه سلامت استان با تاکید بر لزوم پوشش حداکثری بیمه در جامعه، اظهار داشت: مجموعه دستگاه‌ها لازم است تا نسبت به تامین زیرساخت‌های حوزه سلامت، اعم از خدمات دهی، پوشش درمانی و سپس فراهم نمودن زیرساخت‌های بیمارستانی، بهداشتی، پزشک متخصص و تجهیز زیرساخت‌های شبکه‌ای اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیازهای درمانی مردم بیشتر از میزان پرداختی بیمه است، گفت: در مواردی برخی سراغ بیمه‌های تکمیلی می‌روند که با این وجود بازهم تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها تحت پوشش کامل بیمه قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با بیمه همگانی، خاطر نشان کرد: لازم است تا مردم در هنگام بیماری به جز رنج مریضی، درد دیگری همانند تامین هزینه‌های درمان را نداشته باشند، البته رسیدن به چنین نقطه‌ای نیاز به کار فراوان دارد.

وی تصریح کرد: پرداخت بدهی‌های موسسات درمانی باعث اعتماد به بیمه سلامت و همکاری بیشتر پزشکان و موسسات خصوصی در بستن قرارداد با بیمه سلامت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: جمعیت زیادی از استان فاقد شناسنامه و برخی نیز اتباع غیر مجاز هستند و لذا از ارائه خدمات بیمه‌ای محروم می‌باشند، اما در نگاه فراتر لازم است تا برای این قشر نیز تدبیری اندیشیده شود.

در ابتدای این دیدار شهریار شهرکی، مدیر کل بیمه سلامت استان نیز اظهار داشت: بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که حدود ۷۸درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران برای اولین بار کلیه مطالبات بخش دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی را تا پایان سال ۱۴۰۰ بصورت ۱۰۰درصد پرداخت نموده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha