جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / کنگره 4 هزار شهید روحانی در استان خوزستان

حوزه/ کنگره شهدای روحانی خوزستان، امروز با حضور گسترده علما، فضلا، اساتید و روحانیون مدارس علمیه خوزستان، در محل سالن فجر امام خامنه‌ای اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، کنگره شهدای روحانی خوزستان، امروز با حضور گسترده علما، فضلا، اساتید و روحانیون مدارس علمیه خوزستان، در محل سالن فجر امام خامنه‌ای اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، با اشاره به نقش پررنگ روحانیون در پیروزی جنگ تحمیلی، اظهارداشت: یکی از عوامل اصلی موفقیت ما در دفاع مقدس بعد معنوی کار بود، بعدی که توسط روحانیون برای رزمندگان تشریح، تبیین و بیان می‌شد.

وی تصریح کرد: امروز باید از آن ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها یاد کنیم که بخشی از آن روحانیون به شهادت رسیدند و بخشی نیز جانباز هستند و حتی علمای وارسته‌ای هستند که امروز در بعد جنگ نرم حضور دارند و با دشمنان می‌جنگند. لازم است این عزیزان را دریابیم و شخصیت آن‌ها را تبیین کنیم.

رسالت برجسته طلاب و روحانیون

همچنین در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش مهم رزمی، تخصصی و فرهنگی ایفا کرده و مانند دیگر اقشار مجاهدت‌ها داشته و بسیاری به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، گفت: امروز نیز روحانیت همان رسالت دوران دفاع مقدس را بر دوش دارد، اما شرایط فعلی در برابر نظام سلطه و استکبار است که با شیوه و ابزارهای مختلف انجام می‌شود.

مهم روحانیت در ایجاد حرکت‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان نیز، طی سخنانی، به نقش مهم روحانیت در ایجاد حرکت‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: روحانیت شیعه توانسته‌ خطی را ترسیم کند که در تاریخ ماندگار شود.

وی بیان کرد: به اعتقاد من نقش روحانیت در مسائل فرهنگی جامعه و در عرصه‌های گوناگون که مردم نیازمند هستند می‌تواند خط مقدم باشد.

کنگره شهدای روحانی خوزستان؛ پیش‌درامدی بر کنگره ۴ هزار شهید روحانی است

لازم به ذکر است، کنگره شهدای روحانی خوزستان که امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، در راستای برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی است که قرار است، ۴ خردادماه در قم برگزار شود.

این کنگره امروز نیز در استان خوزستان برای تجلیل از شهدای روحانی خوزستان و همچنین تجلیل فرماندهان روحانی که در دفاع مقدس در جنگ مسئولیت داشتند، برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha