جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1024892
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
نشست

حجت الاسلام صادقی با اشاره به پرچمداری طلاب و روحانیون در عرصه ها و دوران مختلف گفت: کنگره ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی اصفهان، پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله صادقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور و ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد شهدای استان از پادگان سپاه صاحب الزمان (عج) به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند، گفت: بسیاری از شهدای روحانی و طلبه هم از همین پادگان اعزام شدند و در حقیقت این‌جا قدمگاهِ شهدا، رزمندگان و جانبازان و اولین مکان برای اعزام این مردان بزرگ بود و به همین دلیل این مکان متبرک و مقدس است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه چهار هزار شهید شناسنامه‌دار مورد تأیید بنیاد شهید جزو شهدای روحانی کشور هستند، افزود: از این تعداد ۱۱۱روحانی شهید ناجوانمردانه توسط منافقان کوردل ترور شدند.
وی اضافه کرد: ۳۸ نفر از این شهدای طلبه هم در نبرد با داعش خبیث در عراق و سوریه و سایر مناطق در جنگ با تکفری ها به شهادت رسیدند، این افتخار روحانیت شیعه است که هر جا مظلومی را می‌بینند برای دفاع قیام می‌کنند و مردم را هم برای مبارزه با ظالم ترغیب می‌کنند.
حجت‌الاسلام صادقی، روحانیت را پرچم‌دار مبارزه با ظلم دانست و اظهار داشت: روحانیون و طلاب در عرصه‌ها و دوران های مختلف نشان داده‌اند که از جان، مال و آبروی خود در راه دین و انقلاب اسلامی می‌گذرند .
وی برای نمونه به شخصیت بزرگ حاج شیخ کاشف‌الغطاء از مراجع تقلید شیعه اشاره و خاطر نشان کرد: این مرجع تقلید برای کمک به فقرا عبای خود را پهن می کرد و زمان حمله وهابیان به نجف هم، به دفاع از این شهر پرداخت و با همراهی مردم نگذاشت به حرم امیرمومنان(ع) جسارت شود.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان در ادامه به دلاورمردی ها و حضور روحانیون و طلاب در سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس برخی از شهدای روحانی فرمانده، برخی فرمانده گردان، فرمانده تیپ و فرمانده قرارگاه بودند مانند شهید ردانی پور که فرمانده لشکر بود و به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام صادقی اضافه کرد: برخی از شهدای طلبه در لباس غواصی به شهادت رسیدند و برخی با فعالیت تبلیغی و چهره‌به‌چهره به تقویت روحیه رزمندگان می پرداختند.
وی با تاکید بر اینکه روحانیون همیشه و در همه دوره ها پرچمدار و جلودار بودند، گفت: در زمان همه گیری کرونا هم طلبه‌های جهادی در کنار کادر درمان برای کمک به بیماران و تقویت روحیه کادر درمان حاضر شدند و خواهران و برادران طلبه گام‌به‌گام به مدافعان سلامت کمک کردند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان ادامه داد: طلاب در دوران کرونا در آرامستان‌ها اجازه ندادند هیچ میت کرونایی بدون تغسیل، تکفین و تدفین خاکسپاری شود.
وی با اشاره به کمک های داوطلبانه طلاب در سایر عرصه های بحرانی مانند سیل و زلزله، گفت: همگامی و همراهی روحانیون با مردم جزو افتخارات حوزه های علمیه است.
حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه بالاترین آمار شهدای روحانی کشور مربوط به استان اصفهان و یشترین آمار شهدای اقشار کشور نیز مربوط به روحانیت است، اظهار کرد: بعد از اصفهان، استان های تهران با ۳۶۴ نفر و مازندران با ۱۴۰ شهید روحانی بیشترین شهدای طلبه را داراست.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha