پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه همدان در بحث مسکن با مشکلات جدی روبرو است، گفت: همدان در عرصه مسکن، یکی از گران‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و لذا با مشکلاتی جدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، با تقدیر از خدمات انجام شده در این مجموعه، اظهار داشت: گزارشات خوبی که از روند کارها در تامین نیاز مسکن در مناطق روستایی توسط این بنیاد ارائه شده، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به گزارش اقتصادی حضرت امیر(ع) در شهر کوفه، خاطر نشان کرد: در این گزارش امام علی(ع) فرمودند که هیچکس در کوفه نیست مگر آنکه شرایط زندگی مساعد، از جمله مسکن، آب شرب و نان گندم برای او تامین شده باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه از منظر حاکمیت اسلامی، مسکن جز ضروری‌ترین حق‌های شهروندی است، گفت: برای موفقیت در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، لازم است که زیر ساخت‌های رفاهی مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، اتفاقات خوبی در عرصه مسکن در داخل کشور رخ داد، یادآور شد: با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات انجام شده اما باز هم با ضعف‌هایی در این حوزه روبرو هستیم.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: متاسفانه به لحاظ بعضی از اتفاقات، مسکن روستایی آسیب دیده و شاهد مهاجرت از روستا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن می‌تواند از وقوع این مشکل جلوگیری کند، مطرح کرد: هر چه بتوانیم شرایط دریافت و ساخت مسکن روستایی را تسهیل کنیم، مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد و لذا آسیب‌اجتماعی و فرهنگی در جامعه نیز کنترل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه همدان در بحث مسکن با مشکلات جدی روبرو است، گفت: همدان در عرصه مسکن، یکی از گران‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و لذا با مشکلاتی جدی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه علیرغم تلاش دولت در عرصه رفع این مشکل، اما هنوز اتفاق خاصی که باید رخ دهد و فرآیند ساخت، آغاز شود، انجام نشده است، اظهار داشت: نیازمند سرعت عمل بیشتری در این حوزه برای جبران عقب افتادگی‌های گذشته هستیم.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha